Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.



Στο θεατρικό έργο Ay! Carmela, ο συγγραφέας Χοσέ Σαντσίς Σινιστέρα γράφει ένα έργο πολιτικό με αφορμή τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, ο οποίος ήταν η πραγματικότητα που προκάλεσε την μυθοπλασία και έδωσε υπόσταση στα πρόσωπα, και  προοπτική πάνω στην συλλογική τραγωδία των ανθρώπων.
Η Καρμέλα και ο Παουλίνο είναι οι κεντρικοί ήρωες ενός σημαντικού γεγονότος, το οποίο όμως ξεπερνά την πολιτική τους συνείδηση, γιατί απλά πρόκειται για δυο καλλιτέχνες του βαριετέ, που προσπαθούν να επιβιώσουν μέσα από το επάγγελμά τους σε συνθήκες ιδιαίτερα αντίξοες, όχι μόνο για την τέχνη, αλλά κυρίως για την ίδια την ζωή.
Ο συγγραφέας στις δύο πράξεις και τον επίλογο που συνθέτουν το έργο, δεν διατηρεί την ενότητα του δραματικού χρόνου. Οι ήρωες μεταβαίνουν από το παρόν στο παρελθόν και αντίστροφα, παγιδευμένοι μεταξύ πραγματικότητας και επιθυμίας, ονείρου και εγρήγορσης, ύπαρξης και ανυπαρξίας, σε έναν χώρο υπαρκτό, στο παρόν- μόνο για έναν.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έργου αποτελεί η έντονη χρήση του κωμικού στοιχείου. Ο Manuel Aznar Soler, στην εισαγωγή του έργου αναφέρει: «Η κωμικότητα του Αχ, Καρμέλα! είναι μια κωμικότητα πρωτίστως λεκτική, που βασίζεται πάνω από όλα στο διάλογο, αλλά που γεννάται από τη δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι χαρακτήρες».

Το έργο:

Πρόκειται για την ιστορία δύο πλανόδιων θεατρίνων στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου. Ο ίδιος ο συγγραφέας χαρακτηρίζει το έργο «ελεγεία για έναν εμφύλιο πόλεμο, σε δύο πράξεις κι έναν επίλογο».  Η δράση του έργου εξελίσσεται στο Μπελτσίτε,  το Μάρτιο του 1938. Οι ήρωες, η Καρμέλα και ο Παουλίνο, κατευθύνονται προς τη Βαλένθια, αλλά  περνούν κατά λάθος από τη ζώνη των δημοκρατικών στη ζώνη των φρανκιστών, όπου πιάνονται αιχμάλωτοι και εξαναγκάζονται να δώσουν αυτοσχέδια παράσταση για τους στρατιώτες. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα φόβου και απειλής, το δραματικό συνδυάζεται με το κωμικό, η φαντασία με την πραγματικότητα και η ζωή με το θέατρο.

Η παράσταση:

Η σκηνοθετική ματιά της Γκονζάλες, ακολουθεί το πρωτότυπο κείμενο, δίνει όμως την δικιά της  πινελιά καταφέρνοντας να αποδώσει  τις  συναισθηματικές μεταπτώσεις των δύο χαρακτήρων. Κινείται με μαεστρία από το κωμικό στο δράμα, και στο τραγικό- του θανάτου, σαν ένας καθρέφτης ζωής μέσα στον πόλεμο, έξω από τον πόλεμο.
Ο σκηνικός χώρος είναι μικρός, σχεδόν άδειος, ένα γραμμόφωνο, μία σκάλα, μία λάμπα δαπέδου, δυο σημαίες. Σαν να προσπαθεί να τονίσει την ασημαντότητα των αντικειμένων όταν η ζωή πεθαίνει. 
Πάνω σε αυτό το άδειο σκηνικό, γεμάτο από συναισθήματα, η Ελένη Ορνεράκη και ο Βαγγέλης Ανδρέου, καταφέρνουν να αποδώσουν τόσο αβίαστα την οικειότητα της Καρμέλα και του Παουλίνο, την οικειότητα που έχουν οι εραστές- όταν όμως  ο ένας έχει πεθάνει.  Θα έλεγα ότι οι δυο ηθοποιοί καταφέρνουν να μας κάνουν κοινωνούς της Ιστορίας και της ιστορίας των ανθρώπων, αφού ο καθένας μας μπορεί να βρει δικά του κομμάτια πάνω στη σκηνή, να περιπλανηθεί μέσα του, να συνειδητοποιήσει την ύπαρξη του παράλογου μέσα στο λογικό- όταν κάτι- κάποιος, έχει οριστικά παρέλθει.
Η Ελένη Ορνεράκη καταφέρνει να αποδώσει την μεταστροφή της Καρμέλα, όσον αφορά στην πολιτική της στάση, η οποία δεν αντέχει την δουλοπρέπεια απέναντι στους στρατιωτικούς που παρακολουθούν την παράσταση, με κορύφωση την εναντίωσή της, στον επίλογο, στο καθεστώς του Φράνκο.
Ο Βαγγέλης Ανδρέου, από πλευράς του, καταφέρνει να ενσαρκώσει τον τραγικό, κατά τη γνώμη μου, Παουλίνο ο οποίος δεν μπορεί να εντοπίσει την αλήθεια που ζει, αφού φαίνεται σαν να αναβιώνει μέσα στη φαντασία του τις αναμνήσεις, έρμαιο ουσιαστικά μιας  διαστρεβλωμένης  πραγματικότητας που η επιθυμία του, τον κάνει να (ξανα) ζει, την Καρμέλα, που ξεθωριάζει.




Στοιχεία Παράστασης:

Ay! Carmela!
Συγγραφέας: Χοσέ Σάντσις Σινιστέρα
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Κυριακού
Σκηνοθεσία: Εσθέρ Αντρέ Γκονζάλες
Βοηθός σκηνοθέτη: Παυλίνα Ιωαννίδου
Ερμηνεύουν: Ελένη Ορνεράκη (Καρμέλα), Βαγγέλης Ανδρέου (Παουλίνο)
Χορογραφίες: Ισαβέλλα Γαλαίου
Σκηνικά- κοστούμια: Χρήστος Κωνσταντέλλος
Φωτογραφία: Υπατία Κορνάρου
Θέατρο Faust  Αθηναϊδος 12 & Καλαμιώτου11, Αθήνα
Τηλ: 2103234095
Παραστάσεις έως 20/04/2019
Παρασκευή, Σάββατο 9 μ. μ.
Τιμή: 12 και 10 ευρώ


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA