Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

ΤΟ  ‘’ΠΕΝΗΝΤΑ’’ ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΜΕΓΑΛΥΝΟΥ



Ο Χάρης Μεγαλυνός ανήκει, θα έλεγα,  βάσει ενός σχολαστικού γραμματολογικού ‘’ληξιαρχείου’’, στην λεγόμενη ποιητική γενιά του ’70, πρωτοεμφανιζόμενος με την συλλογή ‘’Κατ’ όναρ’’ στην ποιητική Αντι-ανθολογία(1971) του Δημήτρη Ιατρόπουλου. Ακολούθησαν οι ποιητικές συλλογές: "Στο δρόμο της χώρας", (Άκμων,1980 και Ίκαρος  1994), "Το μήλον της έριδος", (εκδ. Οδός Πανός, 1983), "Κοσμικόν πάθος", (εκδ. Οδός Πανός, 1992) και "Καλοκαίρια και ενιαυτοί", (εκδ. Οδός Πανός, 2002).
Το 2018, ύστερα απ’ την αναμφήριστη παρέλευση δεκαέξι ετών, ο Μεγαλυνός επιστρέφει στον οικείο ποιητικό του χώρο, με την συλλογή του,  υπό τον ολιγαρκή, οριστικό-του αριθμού των εμπεριεχομένων ποιημάτων- τίτλο: ‘’Πενήντα’’(εκδόσεις Ίκαρος, 2018).
Ο Μεγαλυνός, με αισθητικά δραστική ποιητική  ιδιόλεκτο, προτάσσει  την αυθεντικότητα,  ενάντια στα αντιπνευματικά, χρησιμοθηρικά, αποστειρωμένα, σεμνοπρεπή  και υστερόβουλα συγχρονικά κοινωνικά συμφραζόμενα.
Η ενδεχομενικότητα μιας γνήσιας και πρωτίστως υπαρξιακά απογυμνωτικής εγκόσμιας ζεύξης με το περιπόθητο αγαπημένο πρόσωπο, το διάπυρο ‘’καλοκαίρι’’του σώματος και της ύπαρξης παρακάμπτει, αναιρεί  και  καταργεί την δυστοπική και αναυθεντική παρούσα χρονικότητα.
Το αίτημα του Μεγαλυνού, για μιαν ύστατη επικοινωνιακή, ανθρώπινη ψαύση, βρίσκει εντελές καταφύγιο στο μνημονικά επανερχόμενο θαλπικό παρελθόν (του) της παιδικής ηλικίας, στην μητρική υποστασίωση, στην εξεικόνιση της απαράγραπτης ατομικής αγνείας και στην ακινητοποίηση της διαφεύγουσας τρυφερότητας.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA