Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.



ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

Κοίτα να αγαπηθείς
στη λίμνη του ελάχιστου
με προβοσκίδα αιρετική
δυο χρονών ενήλικο
γερασμένο φεγγάρι

Τα σίδερα πάλλονται
ευαισθησία το λες
ή ξεφτισμένο μοτέρ
όπως και να το δεις
οι μηχανές έχουν ζωή

Είπαμε, δε σε ξέρω
καθιερώθηκα πια
να γεννώ Λουδοβίκους
αβύζαχτα παιδιά
σε λάθος περιβάλλον

Επί του πρακτέου
χειμώνιασε, δε βλέπεις;
Τραβώ κουπί αεροπόρου
με αντιανεμικό μπουφάν
ιδανικός αυτόχειρας






















ΑΝ ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΜΗΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ

Ο έρωτας δεν είναι λεωφορείο
ν’ ανεβαίνει όποιος γουστάρει
δεν είναι παπούτσια πεζοπορίας
να σκαρφαλώνεις στον ουρανό

Είναι η άφιξη του ασώτου
μέσα στα άγρια μεσάνυχτα
γιατί νόμιζε πως εδώ έχει ζωή
μα όταν κατάλαβε το λάθος του
μεράκλωσε για τα καλά και χικ
κατέβασε όλο τον Ευφράτη

Τουλάχιστον έτσι νομίζω
γιατί υπάρχουν κι οι εξαιρέσεις
π.χ. ο έρωτας με το ψαλίδι
που κόβει σύρριζα τη θάλασσα
μιλάμε για σκέτη αποβλάκωση

Θέλει αίμα και ζόρικη αγκαλιά
ειδάλλως ακυρώνεσαι, μεγάλε
είναι κι ασύμφορο να ξεπουλιέσαι
για μια ξεβράκωτη πανσέληνο























ΕΞΟΔΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Αδιέξοδο
ώσπου μια νύχτα
στα εφημερεύοντα
γνώρισα την Καίτη

πού να ‘ξερε
πως άνοιγα λαγούμια
για να τη θάψω

φώναζε
κι έμοιαζε άγαλμα
βρόμικου πάρκου

αιμόφυρτη
κρατώντας υπομάλης
το τέλος του κόσμου

Όσες φορές
κι αν κόπηκα με ξυράφι
το ποίημα θα ‘ναι εδώ

να δίνει διέξοδο
στις έξι τα χαράματα






















ΤΕΣΤ ΚΟΠΩΣΕΩΣ

Ο πυρετός είναι εκείνο το πουλί
που κρώζει βαθιά χαράματα
αργότερα πλημμύρισε ο ουρανός
βαριά ατμόσφαιρα χειρουργείου

Σε αντικανονικές συνθήκες διάγω
πρώτη φορά παθητικός αόριστος
κι ανεπιθύμητο παρακολούθημα
στο τέλος στραπατσαρισμένο φως

Θα μ’ άρεσε να ανάβω τα σπίρτα
και να πυρπολώ τον οισοφάγο
τουλάχιστον να μην υποτροπιάσω
κρύβουν τα ξύδια πάντα εφιάλτες

Ή με διαφορετικά λόγια επιβίωση
μπας κι αποσπάσω καμιά ισοπαλία
πριν υποβληθώ σε τεστ κοπώσεως
(εκεί θα δούμε το ισοζύγιο ζωής)



























REPLAY

Είδα μετά δίχτυα τερμάτων
και φιλάθλους αγριεμένους.
Η μνήμη μου ανέσυρε λέξεις
που ούρλιαζαν στην εξέδρα
από μια απλή παρεξήγηση.
Κρεμασμένες εφημερίδες
με μανταλάκια στο σκοινί
κι αυτό το ανύπαρκτο γκολ.
Ο οπαδός εναποθέτει τη βία
σε ένα βιβλιάριο ασθενείας.
Το κόμιστρο για τον ουρανό
πάντα της τελευταίας στιγμής
(ήταν φάουλ ο σχεδιασμός).

Κι η τηλεόραση να παίζει
την ανατροπή μου σε ριπλέι.
















ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA