Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

εκδόσεις Γκοβόστη


1. Είδωλα
Τρέμει η αντανάκλαση στην επιφάνεια της πισίνας, τρέμει η είσοδος, τρέμει το σπίτι. Xτυπά το φως στα βλέφαρα που κλείνουν. Τα κουδούνια του περαστικού ψαρά φωνάζουν τον ερχομό του επόμενου θύματος. Τα ψάρια σαστισμένα από τη λάμψη σού στέλνουν φιλιά και σε καλούν να πέσεις από τη γέφυρα. Αστέρια πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο. Βουτούν από τον ουρανό ένοχα πύρινα σώματα, σε βυθίζουν μέσα στην πέτρα, στη σκοτεινιά της θάλασσας, στο πείσμα του αυτόχειρα. Τρέμει η ουρά που ούρλιαξε δίπλα μου. Ακούω τη φωνή της να τρυπώνει μέσα στο ξένο σπίτι, να παρασύρει τα ονόματα στο κουδούνι, το ρόπτρο, την πόρτα, τα πάνω δωμάτια που αγκαλιάζουν τις περικοκλάδες με την πυκνή σκιά, καλωσορίζοντας τους επισκέπτες. Η σημερινή καλεσμένη ήρθε για να σβήσει τα φώτα.



9. Εγκλήματα πρώιμης τέχνης
Βγήκε ο σκύλος όπως κάθε μέρα από το πορτάκι του και όταν αυτό σταμάτησε να κινείται, ο αυτόματος μηχανισμός ανέβασε τα ρολά του σπιτιού. Εκείνη προσπαθούσε να ανοίξει το γλυκό σταφύλι της μαμάς. Έβαλε δυο κουταλιές, μετέφερε τον δίσκο με τον καφέ, το φρέσκο-φρυγανισμένο ψωμί, το βούτυρο, το μαχαίρι και το γλυκό στο κρεβάτι της. Άλειψε το βούτυρο στο ψωμί και κάρφωσε το μαχαίρι με τα δυο της χέρια στο μαξιλάρι του συντρόφου της. Ο σκύλος είχε γυρίσει σπίτι και έτρεξε στην κρεβατοκάμαρα. Της έφερε το παιχνίδι του και αυτή του το πέταξε από το παράθυρο. Ύστερα, έφαγε μια κουταλιά γλυκό, ήπιε μια γουλιά καφέ και πήρε στο τηλέφωνο την αστρολόγο, την κολλητή, τη δικηγόρο, τη μητέρα, τον γυναικολόγο της, την ανία και τις ενοχές της^ όπως κάθε μέρα.




20. Παιδί στο γόνατο
Στα δεκατέσσερά της, μια μετωπική με τον άντρα της ζωής της τής χάρισε ένα υπέροχο μωρό και ένα μηχανάκι της στέρησε το γόνατο. Τα τραύματα από τα δυο ατυχήματα ήταν τόσο σφοδρά που, φορές φορές, τα μπέρδευε. Μια άλλαζε πάνα το μωρό και μια γάζα το γόνατο. Μια φώναζε γιατρό για το μωρό και μια για το γόνατο. Όταν τα άφηνε μόνα τους, το μωρό της έτρωγε το γόνατο. Δεν είχε καταλάβει τίποτα. Λες και το έκανε επίτηδες και άφηνε το μοναχοπαίδι της να τρώει σάρκα για να μεγαλώνει εις βάρος της πληγής στο γόνατο, στο πόδι που σταμάτησε να θρέφει και με τον καιρό άρχισε να ατροφεί. Ούτε η ίδια ξέρει πώς τα κατάφερε να φοράει ένα γυναικείο παπούτσι στο ένα πόδι και ένα παιδικό στο άλλο. Το μωρό μεγάλωσε, έγινε άντρας. Συνέχισε να τρώει από τις πληγές της γυναίκας του, των παιδιών του, των φίλων, των γνωστών του και σταματημό δεν είχε. Ένα πρωί, πέρασε να δει το γόνατό της. Έφαγε ένα παιδικό παπούτσι στα μούτρα και δεν ξαναείδε ούτε μάνα ούτε αδερφή.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA