Για την ποιητική συλλογή της Σάντις Βασιλείου «28 μέρες κάτω από τη γη» (εκδ. Θράκα). Γράφει ο Γιώργος Κ. Ψάλτης στην Bookpress

Ο Θανάσης Νιάρχος γράφει στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ για το "Σκίτσο στην ντουλάπα" (Θράκα, 2017) του Παναγιώτη Μηλιώτη

Από την παρουσίαση του "Παγοθραυστικού" (Εκδόσεις Θράκα, 2018) της Ελίνας Αφεντάκη, στην Αθήνα.

Η Βαρβάρα Ρούσσου γράφει στο περιοδικό "ο αναγνώστης" για τον "Φόνο του λευκού" (Θράκα, 2017) του Παναγιώτη Δημητριάδη

Από την παρουσίαση του "Πως η ζωή" (Εκδόσεις Θράκα, 2017) της Πατρίτσιας Αϊβαλή στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

Ο Πέτρος Γκολίτσης γράφει στην Εφημερίδα Των Συντακτών για τον "Άνθρωπο Τανκ" (Θράκα, 2017) του Γιώργου Λίλλη

Η Ζέττα Μπαρμπαρέσσου στις "500 λέξεις" της Καθημερινής. Από τις εκδόσεις Θράκα κυκλοφορεί το βιβλίο της "Ρωμαϊκή Ώχρα και άλλες ιστορίες".

Από την παρουσίαση του "Χρονορυχείου" (Εκδ. Θράκα, 2017) της Στέλλας Δούμου, στην Έδεσσα.



Το πρόβλημα του ελεύθερου αναβάτη[1]

Κινδυνεύουμε έλεγαν
από τους λογής λογής
ελεύθερους αναβάτες
που σκαρφαλώνουν στα δημόσια αγαθά
τσαλακώνοντας τα

από εκείνους που ανεβοκατεβαίνουν δωρεάν
στα λεωφορεία
φράσσοντας τους διαδρόμους
κόβοντας βόλτες μέσα στην πόλη
σα να κόβουν το φεγγάρι
- ο παράδεισος των μέσων μαζικής μεταφοράς -

από εκείνους που σπαταλούν το χρόνο τους
μπουκάροντας στα νοσοκομεία
κλέβοντας θέσεις και περιποίηση
από πραγματικούς αρρώστους
- λες και υπάρχουν ψεύτικοι άρρωστοι -

από εκείνους
- μια γενιά δηλαδή -
με το κεφάλι διαρκώς ταραγμένο
- από τους καφέδες που πίνει στα καφενεία -
φιγούρες στη φάτνη του Χριστού
με τα μάτια ανοιχτά σαν κονσέρβες
η αγωνία ταξιδεύει μαζί τους

το γιατί περιστρέφεται
μέσα σε σύννεφα ανάπηρα
μπερδεύεται το καλοκαίρι στη βροχή
ή η βροχή στο καλοκαίρι
- όχι μόνο φριχτό καλοκαίρι -
μια ζωολογία
μια ζωοτομία
μια ζωοτροφεία

η παραβιασμένη λέξη
η ελευθερία
το ξεχαρβαλωμένο πρόσωπο
η ελευθερία
το χτισμένο πόμολο
η ελευθερία

ο ελεύθερος αναβάτης

ο αναβάτης ελεύθερος


[1] Το πρόβλημα του ελεύθερου αναβάτη γνωστό και ως free-rider problem μεταφράζεται συνήθως στην ελληνική βιβλιογραφία ως πρόβλημα του λαθρεπιβάτη. Με δεδομένο όμως πως κανείς άνθρωπος δεν είναι λαθραίος το μεταφράζουμε χάριν ακρίβειας, καθώς και για τους σκοπούς του ποιήματος ως πρόβλημα του ελεύθερου αναβάτη. Αναφέρεται στο φαινόμενο χρήσης δημοσίων αγαθών από ανθρώπους χωρίς την καταβολή κομίστρου ή αντιτίμου και χρησιμοποιείται ως επιχείρημα της νεοκλασσικής προσέγγισης υπέρ της ιδιωτικοποίησης αυτών των αγαθών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA