Τα παιδιά της δευτέρας και τρίτης λυκείου του Μπίλεφελντ (Γερμανία) συζήτησαν με τον ποιητή Γιώργο Λίλλη μετά από πρωτοβουλία της φιλολόγου Χριστίνας Κοτρώτσου που είχε την ιδέα και την επίβλεψη της όλης προσπάθειας.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
Για το βιβλίο της Χαράς Νικολακοπούλου «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος» (Θράκα, 2018) ‒ γράφει η Λίλια Τσούβα στο "φρέαρ"
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά



πολεμοκαπηλίες

νύχτωσε πάλι ο πλανήτης.
στους δέκτες του πολιτισμού
σινιέ ηγετικά κοστούμια
στήνουν παρτίδα
σε απευθείας μετάδοση.
λάβετε θέση ευπιστίας στο σαλόνι
κι αφήστε τα γραμμάτια επιφύλαξης
να διαμαρτυρούνται αμείλικτα
στο ερμάρι με τα δανεικά ιδανικά.
αναθαρρήστε, καμαρώστε τους
πώς ερωτοτροπούν με φλας και οχτάστηλα.
στην πασαρέλα των θνητών θεών
ρουά ματ πανωλεθρία σε δυο κινήσεις.
γενιές αφανισμένες
πόλεις σβησμένες απ’ το χάρτη
καινούργιος χάρτης τώρα
πιο στρωτός
— ίσως κρατήσει και μετά τις διαφημίσεις.
εμπρός, συγκινηθείτε πρώτα.
τώρα, πάρτε το χρόνο σας
και επιφυλαχθείτε.
απάτη η χαρτογράφηση;
μην πτοηθείτε. ναι, σκεφτείτε
— δε δείχνει, μα είναι ασφαλές.
έχει κι αυτό περιληφθεί στις προδιαγραφές.

***


βολιδοσκόπηση

ο μέγας χορηγός της συγκυρίας
έστησε φιέστα στα χαλάσματα
με ποτ πουρί κοάσματα παρηγορίας.
οι διασκεδαστές —δημαγωγοί αλλόφρονες
άλλοτε καθωσπρέπει—
στονάρουν με προσχήματα στεντόρεια
παράφρονες και θιασώτες πατρονάρουν.
το χάραμα, κεκαθαρμένοι αμαρτωλοί
φτύνουν χολή συλλογικής ματαιοπονίας
δάκρυα νόθα μετανοίας χύνουν
για την εσχάτη προδοσία
τετραγωνίζουν με τεχνάσματα μυστήρια
το φαύλο κύκλο της απόγνωσης
και τα πειστήρια
της πανηγυρικής διαφυγής κομίζουν.
τέτοιο παράπτωμα δεν ξανακούστηκε
— ένοχοι εξιλέωσης. ψηφίστε τους
ή, τέλος πάντων, αψηφήστε τους.


*

Η Μαρία Σύρρου γεννήθηκε στο Βόλο, στις 25 Ιουλίου του 1966. Σπούδασε δημοσιογραφία και θέατρο στην Αθήνα. Εργάστηκε ως συντάκτρια ύλης (ΑΘΗΝΑ 9.84, ραδιόφωνο του ΑΝΤΕΝΝΑ) και ως επιμελήτρια κειμένων (στα περιοδικά: ΕΙΝΑΙ, ΣΙΝΕΜΑ, στις εφημερίδες: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ, στις εκδόσεις: Ηριδανός, Μανδραγόρας, Susaeta). Είναι επαγγελματίας ηθοποιός από το 1994. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή «Επιλήσμονες» (εκδόσεις Μανδραγόρας, Αθήνα 2016). Ποιήματα και διηγήματά της έχουν περιληφθεί σε ανθολογίες και έχουν δημοσιευτεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά («Άνευ», «Απόπλους»,  «Θράκα», «Μανδραγόρας», «Περί Ου», «Φρέαρ», «Fractal»).
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA