Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.


Ο Μάξιμος Οσύρος, είναι γνωστός στους δαήμονες και γνώστες των ελληνικών ποιητικών πραγμάτων. Η βιβλιακή του απαρχή σημειώνεται στα 1973 με την έκδοση της δυσεύρετης ποιητικής του συλλογής ‘Εύη J. Βουτσαρά’[ Βάκων]. Συνεχίζει με την ‘Εύη J. Βουτσαρά ΙΙ.’[Πλέθρον, 1978], το ‘Μονοπάτι της Μέταξας[Γνώση, 1981], την ‘Νοσταλγία του ψυχιατρείου’[Νεφέλη, 1986], το ποιητικό αφήγημα ‘Πολιτεία’ [Καστανιώτης 1993] και την ‘Τεχνική του πραγματικού’[Νεφέλη 2008]. Άπασες, πλην των δύο- έως τώρα τελευταίων- είναι εξηντλημένες.

Στο αρτιγέννητο ποιητικό του πόνημα, υπό τον τίτλο: ‘Οι φίλοι που με ακούν’ [Τύρφη, 2018], η αναστοχαστική πρακτική ως προς την δραστικότητα, την υφή, την φυσιολογία, αλλά και την σκόπευση της Ars Poetica, συνιστά αναμφηρίστως- τον κεντρικό και αείποτε επανερχόμενο θεματολογικό άξονα, επί του οποίου τεκταίνεται η επίζηλη, ψυχοδιανοητική κινησιολογία του Οσύρου :

« Θα μπορούσες χωρίς κατηγορία να εξηγήσεις, γιατί η είσοδος επιβάλλεται να γίνει με τον υπαινιγμό, ότι συνθέτοντας το ποίημα αρνείσαι τις αξίες που υπηρετείς. Το οξύμωρο στην υποψία πως προδίδεις τις αρχές σου όσο τις υπερασπίζεσαι βοηθά στην αφύπνιση του αναγνώστη».

Η ποιητική τέχνη του Οσύρου αναιρεί τις κυριαρχούσες γνωστικές βεβαιότητες, την μονολιθική ανάγνωση της πραγματικότητας, τους παντοειδείς, πλειστάκις χρησιμοποιούμενους αποδεικτικούς μηχανισμούς μιας άγονης κι αλυσιτελούς μονοσήμαντης γεγονοτολογικής καταγραφής.

Η γραφή του αμφιβάλλει, αμφιρρέπει, θέτει ερωτήματα εντός της διηνεκώς, συντάσσει και επιρρωνύει την πολυδαίδαλη ποιητική στοχαστική διερώτηση.

Ο Οσύρος δεν υποτάσσεται στις εξουσιαστικές νοηματοδοτικές νόρμες της εμπειρικής εξαπλούστευσης. Ανασυνθέτει ένα πολυσήμαντο, ακραιφνώς ιδιαίτατο ποιητικό corpus άρσης των διπολικών μανιχαϊστικών διακρίσεων και ετεροτήτων. Η λησμοσύνη με την μνημοσύνη, όπως η κενότητα με την μορφή συσσωματώνονται, συνταυτίζονται εν τέλει.

Η στιγμική ανάκληση της ενήδονης εφηβείας με τα παίγνιά της, η ανεπίγνωστα, ερωτισμικώς δρώσα θήλεια ύπαρξη που εντίθεται στην μνήμη, όπως και οι αναλλοίωτες θαλπικές μητρικές προσηλώσεις συναποτελούν ένα αναφαίρετο ψυχονοητικό χρυσωρυχείο, που διαπορθμεύεται στους βαθύνοες και λεπταίσθητους αναγνώστες χάρη στον ποιητή Μάξιμο Οσύρο.





ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA