Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Μια “ηρωίδα” πλάι σε ανθρώπους αντιηρωικούς
ένα κριτικό σημείωμα για το “Γονυπετείς” (Γκοβόστης, 2017, β΄ έκδοση)
της Τζούλιας Γκανάσου

Το “Γονυπετείς” της Τζούλιας Γκανάσου είναι από τα πεζογραφήματα που συγκρατούν αδιάπτωτα την προσοχή του αναγνώστη. Η συγγραφέας συνδέει τις πρώτες ύλες της με μια ρεαλιστική απεικόνιση θρησκευτικής ατμόσφαιρας. Η ηρωίδα είναι δοσμένη με ένταση και διαύγεια, με διάθεση εξομολογητική και εξωστρέφεια ως τον υπέρτατο βαθμό.

Εκφράζει με τον μονόλογό της το δράμα του ζητούντος και μη ευρίσκοντος. Δημιουργεί με το περίσσευμα της ατομικής ζωής της μια παράλληλη ιστορία, ένα πισωγύρισμα που ο αναγνώστης αδυνατεί να καταλάβει πού θα τον βγάλει. Αυτό το περίσσευμα του εσωτερικού της κόσμου είναι ένα γνώρισμα, είναι η σφραγίδα της ιστορίας που εκτυλίσσεται. Σκηνές περιγραφικές που συνδέουν άμεσα τον τίτλο του βιβλίου με το κείμενο, εικόνες που ξεπροβάλλουν και επιβάλλονται με τον αρχιτεκτονικό τους όγκο.

Μια “ηρωίδα” πλάι σε ανθρώπους αντιηρωικούς που δεν πράττουν από ελεύθερη βούληση αλλά από έναν συνειδητά τεθειμένο μεταφυσικό σκοπό. Είναι ανδρείκελα της πίστης τους. Συγκρατημένα, δειλά, χωρίς ένταση, διστακτικά. Ο μέσος τύπος μιας άπραγης κοινωνίας. Πρόσωπα που τα σκεπάζει η συγκράτηση. Το ψυχικό τους περιεχόμενο είναι πολύ ρηχό και προκαλούν αντικρουόμενα συναισθήματα συμπόνοιας και θαυμασμού στον αναγνώστη, μιας και από τη θρησκευτική τους δυσμορφία τούς σώζει μια μικρή αλλά ηρωική πράξη με σκοπό την εξιλέωση, τη λύτρωση από τα δεινά τους.

To “γονυπετείς” είναι μια διάθεση επικοινωνίας με το ανέκφραστο μέρος του εαυτού μας, αυτό που κατοικεί πίσω από το προσωπείο, το μέρος που δεν αντανακλάται ποτέ στην πραγματικότητα, ενισχυμένο από τελματώδεις συνθήκες ζωής.

Ένα συνεχές τρίπτυχο-μοτίβο (περιγραφικό/ψυχογραφικό/εξομολογητικό) το οποίο επαναλαμβάνεται, ενδέχεται να οδηγήσει τον αναγνώστη σε έναν λαβύρινθο χωρίς εξόδους διαφυγής.

Στάθης Ιντζές



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA