Ο Πέτρος Μπιρμπίλης μιλά στην Athens Voice και στον Γιάννη Νένε, για το "Μπελ Ετουάλ" (Θράκα, 2017)

Μια “ηρωίδα” πλάι σε ανθρώπους αντιηρωικούς: Ένα κριτικό σημείωμα του Στάθη Ιντζέ για το "Γονυπετείς" της Τζούλιας Γκανάσου

Για την ποιητική συλλογή της Μαρίας Αγγελοπούλου "Η απουσιολόγος" (Θράκα, 2016), γράφει ο Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

Ο Στέφανος Ξένος γράφει στο diavasame για τον "Άνθρωπο Τανκ" (Θράκα, 2017) του Γιώργου Λίλλη

Για το βιβλίο της Μαριάννας Κουμαριανού «Τόπος στη Γαλήνη» – γράφει η Ανθούλα Δανιήλ

Φάνης Παπαγεωργίου, Ποια γενιά; Σκέψεις για τη σχέση μεταξύ βιολογικής και δυνάμει καλλιτεχνικής γενιάς.

Δύο ανέκδοτα/αδημοσίευτα ποιήματα του Δημήτριου Δημητριάδη

Ο Παναγιώτης Βούζης γράφει στην εφημερίδα "Τα Νέα" για το "Χρονορυχείο" (Θράκα, 2017) της Στέλλας Δούμου
Η ταινία βασισμένη στο ανέκδοτο σενάριο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο του 2018

Ένα ανέκδοτο σενάριο του διάσημου σουηδού σκηνοθέτη και σεναριογράφου Ίνγκμαρ Μπέργκμαν θα γυριστεί ταινία και αναμένεται να βγει στις οθόνες τον Ιούλιο του 2018, με αφορμή τα 100 χρόνια από την γέννησή του (14 Ιουλίου 1918).

Τα «Εξήντα τέσσερα λεπτά με την Ρεβέκκα» είναι η ιστορία μίας καθηγήτριας κωφάλαλων παιδιών η οποία πηγαίνει τα βράδια σε κλαμπ ανταλλαγής συντρόφων, ψάχνοντας να βρει κάποιον για άγριες σεξουαλικές επαφές.

Γυρίζουμε πίσω στον απόηχο της γαλλικής επανάστασης, το 1968. Τότε ο σουηδός σκηνοθέτης είχε συλλάβει το πορτρέτο μίας γυναίκας έτοιμης για καινούργιες εμπειρίες, απελευθερωμένη, ακραία. Ο Μπέργκμαν σχεδίαζε με το σενάριο αυτό να κάνει μία συλλογική ταινία με την συμμετοχή των Φελίνι και Κουροσάβα!!!... δυστυχώς τα σχέδια αυτά έμειναν στο συρτάρι για δεκάδες χρόνια. Ευτυχώς όμως, ποτέ δεν είναι αργά. Το ίδρυμα Μπέργκμαν που έχει τα δικαιώματα όλων των σεναρίων του διάσημου σκηνοθέτη-σεναριογράφου το ανακάλυψε και βρήκε τελικά!

«Σε όλες τις ταινίες του Μπέργκμαν οι γυναίκες είναι δυνατές, χειραφετημένες, εδώ όμως σε αυτό το σενάριο πάει ακόμα πιο μακριά», λέει η γνωστή σουηδέζα σκηνοθέτης Σουζάν Όστεν, η οποία θα μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το σενάριο του διάσημου συμπατριώτη της.

Η ανακάλυψη αυτού του σεναρίου μπορεί να συγκριθεί με εκείνη «ενός ανέκδοτου χειρόγραφου του Χεμινγουέι, ή ενός άγνωστου πίνακα του Πικάσσο», λέει ο διευθυντής του ιδρύματος Μπέργκμαν, Γιαν Χόλμπεργκ. «Στο τέλος της δεκαετίας του 1960 ο Μπέργκμαν ήταν στην κορυφή της καριέρας του, δεν υπάρχει κανένα άλλο ανέκδοτο έργο του εκείνης της περιόδου, πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο», προσθέτει.

Την χαρά όμως της ανακάλυψης του ανέκδοτου σεναρίου διαδέχθηκε η απορία όλων των θαυμαστών του μετρ του παγκόσμιου κινηματογράφου, όταν ανακοινώθηκε το όνομα του σκηνοθέτη. Πρόκειται για την Σουζάν Όστεν, δηλωμένη εχθρός του Μπέργκμαν η οποία για χρόνια τον κατηγορούσε ότι χρησιμοποιούσε την εξουσία του για να κλείνει τον δρόμο σε άλλους καλλιτέχνες.

Ωστόσο, η 72χρονη καλλιτέχνης, συγγραφέας πολλών θεατρικών έργων και ταινιών, στις οποίες αντανακλάται ο θαυμασμός της για τις χειραφετημένες γυναίκες, παθιάστηκε με το ανέκδοτο σενάριο λέγοντας μάλιστα ότι σε αυτό ο Μπέργκμαν αποδεικνύεται αυτό ακριβώς που ήταν, ένας πραγματικός φεμινιστής.

Η είδηση ότι θα γυρισθεί αυτή η ταινία έχει δημιουργήσει ήδη αναστάτωση σε όλους τους σινεφίλ ανά τον κόσμο, και όχι μόνο στους θαυμαστές και των δύο καλλιτεχνών. Φυσικό άλλωστε, η Όστεν παρότι κρατάει κρυφά τα χαρτιά της για τις λεπτομέρειες της ταινίας, αφήνει να εννοηθεί ότι θα προκαλέσει σοκ, χωρίς φυσικά να χρειάζεται να ζητήσει την άδεια τού σεναριογράφου, διάσημου σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.« Δεν θα μου επέτρεπε ποτέ να γυρίσω ταινία ένα σενάριό του, θα είχαμε «πιαστεί στα χέρια». Θα έλεγε:«τι ντροπή, πως θα μπορούσε αυτή η ιερά πόρνη να το κάνει αυτό;», μονολογεί η Όστεν.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA