Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
 
Σημείωμα της
Μαριάννας Παπουτσοπούλου
για το βιβλίο «Κατόπιν σύστασης γιατρού» της Ολβίας Παπαηλίου, 
εκδόσεις Θράκα, 2016

Πριν λίγο καιρό έλαβα ως πολύτιμο δώρο το καινούριο βιβλίο της Ολβίας Παπαηλίου, Κατόπιν Σύστασης Γιατρού, μια μυθιστορία. εκδ. θράκα. Το περίμενα με λαχτάρα γνωρίζοντας την ιδιότυπη πλούσια και χειμαρρώδη γραφή της. Το διάβασα σε μια μέρα, το άφησα να καταλαγιάσει λίγο μέσα μου και σήμερα πια αξιώθηκα να γράψω δυο λόγια γι αυτό.

Εικοσιοκτώ μέρες, τέσσερες βδομάδες δηλαδή, δυο παρεμβολές του γιατρού κι ένας επίλογος ή πρόλογος, σελίδες 139. Γράφει η κα Μ.Γκ., ο Γιατρός της, και όλα αυτά στην κλινική, ψυχιατρική βέβαια, «Η ωραία θέα», σε μέρος ορεινό με έλατα, και «ας πούμε ότι υπάρχω». Μέσα από το παραλήρημα της Μ.Γκ. η Ο. Παπαηλίου θα ξετυλίξει μαστορικά αναδιπλώνοντας εκμυστηρεύσεις και ανακαλύψεις του βαθύτερου εγώ, την μυθιστορία μιας γυναικείας ζωής, του αθροίσματος όλων των συγκινήσεων, φόβων, συμπαθειών και αντιπαθειών, αναμνήσεων προσώπων, καταστάσεων και τριβών, οργής, γέλιου και ενθουσιασμών, με τη μαγική της πένα: 

«[…]Όχι πως βέβαια υπήρχε τέτοιος φόβος, πάντα με το μπλαστρόν τον έβλεπα ντυμένο τον πατέρα μου: ήτανε πάντα κύριος στο πως εμφανιζόταν, κι ας ήτανε και άρρωστος, πάντα με κασκορσέ και με πυτζάμα, και με τη ρομπ ντε σαμπρ - και τις παντόφλες του (αυτές που του κένταγα εγώ, με χειροποίητες μπορντούρες, το έργο των χεριών και της αγάπης μου). Ακόμα και το κέντημα ήταν μια πειθαρχία στη συμμετρία: μα φαντάζεστε, θέλω να το τονίσω! Τι θα γινότανε αν η μπορντούρα για τη δεξιά παντόφλα τύχαινε (κατά τρόπον ολέθριο) λόγω αμέλειας να κεντηθεί στην άλλη, την αριστερή;[…]»

Χιούμορ, οξυδέρκεια, σπάνια παρατήρηση και γνώση των ανθρώπινων καταστάσεων όπως διυλίζονται στη μνήμη και στο εγώ, που εξυπηρετεί τέλεια ο εξομολογητικός ρυθμός του ημερολογίου. Κι ακόμη συμβολικές αρετές, χαρακτηριστική λεπτομέρεια και αγωνιακές ερωτηματικές αναζητήσεις στο βυθό της ύπαρξης. Το συνιστώ θερμά.

μ.παπουτσοπούλου
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA