Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Κασσάνδρα Αλογοσκούφι
Γιούρι

Οι ισχυρισμοί ότι τελείωσαν τα ψέματα ήταν ανύπαρκτοι. Καμιά φορά θαρρείς και λιγόστευε το οξυγόνο. Και ήταν αλήθεια ότι λιγόστευε ο αέρας αφού το σπίτι του το είχαν χτίσει ενόσω αυτός βρισκόταν μέσα. Τον είχαν χτίσει μέσα στο ίδιο του σπίτι. Του υποσχεθήκανε βέβαια ότι  δε θα του κλείνανε το ηλεκτρικό ρεύμα και έτσι μόνος στο σπίτι θα μπορούσε να ζει σε μία συνεχόμενη συναισθηματική σκοτεινιά μέχρι να του τελειώσει και το τελευταίο μόριο ζωτικής αναπνοής.

Αυτός βέβαια βρήκε μια κάποια λύση στις σωλήνες του νερού, αλλά για να αναπνεύσει έπρεπε να κόψει το νερό και πολλές φορές να λουστεί με τα λήμματα που έρρεαν από κει. Οι ισχυρισμοί πάλι επανέρχονταν πιο ισχυροί. Δεν ήξερε που αρχίζει και που τελειώνει ένα ψέμα. Όταν υποσχέθηκε ότι θα ξεχρέωνε το σπίτι και έπειτα τους δανειστές του μάλλον δε μιλούσε σοβαρά, διότι δεν του περίσσευε ούτε δεκάρα τσακιστή για να είναι σε θέση να προγραμματίζει τα του μέλλοντος.

Τον ήξεραν όλοι σαν Γιούρι ο Μηχανικός και ο πολυμήχανος από όλους είχε δανειστεί κάποια αγύριστα. Ο Γιούρι αρχικά περνιόταν για καλός. Ίσως το μεγάλο ύψος του και η ρωμαλέα του υπόσταση να ξεγελούσαν τους δανειστές για την τιμιότητα της κατάστασής του. Όχι, οι ισχυρισμοί ήταν ατέλειωτα ψέματα από έναν αμετανόητο ψεύτη.

Ύστερα οι ισχυρισμοί προσωποποιημένοι στην φυσική οντότητα των ανθρώπων εκείνων που εξαπατήθηκαν ήρθαν και μαζεύτηκαν έξω από το σπίτι του. Ήταν εκατοντάδες ισχυρισμοί όλοι με την ίδια έκφραση απέχθειας. Εκείνος έκανε ζάπινγκ αδιάφορα και διάβαζε την αγαπημένη του εφημερίδα σταυροπόδι. Έξω οι ισχυρισμοί σήκωναν πλακάτ και διαμαρτύρονταν δημόσια για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων. Η αλήθεια είναι ότι ο Γιούρι ήταν δεινός ψεύτης και κακός εργοδότης. Στηριζόταν πάντα στην ευσπλαχνία του συνομιλητή του. Έτσι, απέσπασε χιλιάδες δεκάρες με τις οποίες φυτοζωούσε.



Έξω οι ισχυρισμοί τράνταζαν την ηρεμία του σπιτιού του. Εκείνος αδιάφορος, είχε κλειδαμπαρωθεί στον εαυτό του. Ύστερα οι ισχυρισμοί ήρθαν και ξεφόρτωσαν σακιά άμμο και τσιμέντο. Άνοιξαν την εξωτερική βρύση και με το λάστιχο φτιάξανε τσιμέντο νωπό και φρέσκο. Άλλοι έφεραν τούβλα. Άλλοι σιδερένιες βέργες. Και άλλοι καλοί στο αλφάδι και στο σχέδιο σχεδίασαν το κλείσιμο των θυρών του σπιτιού – και της λογικής.

Κι έτσι μέχρι το ξημέρωμα όλοι οι ισχυρισμοί και οι δανειστές του Γιούρι τον έχτισαν ζωντανό μέσα στο ίδιο του το σπίτι.

Έκτοτε ο Γιούρι ακούγεται λίγο ως σπάνια. Καμιά φορά μέσα από τις ταλαντώσεις των ντουβαριών ακούγεται μια υπόκωφη κραυγή να κράζει και ένα σύρσιμο καρέκλας ή ένα σκοινί να τεντώνει κάποιο πτώμα. Η απόπειρα αυτοκτονίας για τον αναίσθητο Γιούρι είναι αδύνατη λόγω της αναίσθητης ιδιοσυγκρασίας του. Ωστόσο, ένα αυτοσχέδιο εκκρεμές-με τον ίδιο να αιωρείται από το ταβάνι- να μετράει τα λεπτά του ίσως είναι μια κάποια λύση από το να κάθεται με σταυρωμένα χέρια.

Τώρα, που ο Γιούρι δε βρίσκει άλλους δανειστές, γυρεύει ακόμα λίγα λεπτά ζωής να δανειστεί από τον χρόνο του μπας και μπαλώσει τις παλιές οφειλές. Αλλά πού Γιούρι μου; Τώρα είναι αργά για μετάνοιες. Είσαι χτισμένος ζωντανός. Σα να τσιμέντωσες κιόλας...


πρώτη δημοσίευση: 5/7/15 - 11:14 π.μ


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA