Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά
Εκπλήξεις επιφύλασσε στους φίλους της Εβδομης Τέχνης, η απονομή των βραβείων του 69ου Φεστιβάλ των Καννών.

Εκτός βραβείων βρέθηκαν τα φαβορί, όπως Μάρεν Άντε και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, με τις εκπλήξεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

Ο Χρυσός Φοίνικας, το βραβείο για την καλύτερη ταινία, του 69ο κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών δόθηκε στην ταινία «Daniel Blake» του Βρετανού Κεν Λόουτς.

Ken Loach, Palme d'or - I, Daniel Blake © Valéry Hache / AFP
Το βραβείο σκηνοθεσίας Φεστιβάλ δόθηκε από κοινού στον Ρουμάνο Κριστιάν Μουνγκίου για την ταινία «Bacalaureat» και στον Γάλλο Ολιβιέ Ασαγιάς για την ταινία «Personal shopper».

Ο Κριστιάν Μουνγκίου παρουσιάζει με ιδιαίτερα οξύ τρόπο τους συμβιβασμούς και τη διαφθορά μέσα στη ρουμανική κοινωνία, ενώ ο Ασαγιάς αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας, της Μορίν, η οποία ελπίζει να επικοινωνήσει με το πνεύμα του δίδυμου αδελφού της που πέθανε λίγους μήνες νωρίτερα.
Cristian Mungiu, Award for Best Director ex-æquo - Bacalaureat (Graduation) © Alberto Pizzoli / AFP
«Είναι πάντα δύσκολο να πάρεις μια σωστή απόφαση. Θέλω να ευχαριστήσω την οικογένειά μου που μου έδειξε τον προσανατολισμό στη ζωή», είπε ο Κριστιαν Μουνγκίου, ο εμβληματικός σκηνοθέτης του ρουμανικού κινηματογράφου, μιλώντας στα αγγλικά και γαλλικά.

Από την πλευρά, του ο Ολιβιέ Ασαγιάς δήλωσε ότι οι Κάννες «του έχουν δώσει πολλά πράγματα». Αυτό το βραβείο σκηνοθεσίας «είναι το ωραιότερο βραβείο, το οποίο μοιράζομαι με έναν κινηματογραφιστή που θαυμάζω. Η σκηνοθεσία είναι κάτι που επινοείται συλλογικά, αλλά έχω την εντύπωση πως δημιούργησα μια ομάδα και το βραβείο αυτό της ανήκει συλλογικά», πρόσθεσε.

Το Μεγάλο βραβείο -Grand Prix- για την πιο πρωτότυπη ταινία κατέκτησε η ταινία «Juste la fin du monde», του 27χρονου Καναδού Ξαβιέ Ντολάν.
Xavier Dolan, Grand Prix - Juste la Fin du Monde (It's Only the End of the World) © Valéry Hache / AFP
 Το βραβείο ανδρικού ρόλου δόθηκε στον Ιρανό Σαχάμπ Χοσεϊνί για την ερμηνεία του στην ταινία «Le Client» του Ασγάρ Φαρχαντί, ενώ το βραβείο γυναικείου ρόλου κατέκτησε η Φιλιππινέζα Ζακλίν Ζοζέ για την ερμηνεία της στην ταινία «Ma'Rosa» του Μπριγιάντε Μεντόσα.
Asghar Farhadi, Award for Best Screenplay - Forushande (The Salesman) © Alberto Pizzoli / AFP

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA