Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΛΛΗΣ, “ ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ ”, εκδόσεις “ ΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗ ”, 2015


Έχοντας ως τα τώρα παρακολουθήσει βήμα βήμα την γραφή του Γιώργου Λίλλη, θα έλεγα εξαρχής οτι με τον “Αρλεκίνο” του πραγματοποιεί την αποφασιστική στροφή. Μέχρι πρότινος θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ποιήματα οργής, για ποιήματα σκληρά, για ποιήματα τρυφερά, για ποιήματα ερωτικά, για μια γραφή που εκρεμμούσε ανάμεσα στην γη και στον ουρανό. Τώρα όμως με την τελευταία του συλλογή ο Λίλλης αποφασίζει να γράψει έναν ύμνο ρομαντικό. Με τις ρομαντικές ιδέες που πάντα διαπερνούσαν και εξακολουθούν να διαπερνούν την Ευρωπαϊκή τέχνη. Ίσως αυτό να φαίνεται παράδοξο, διότι στην τελευταία του συλλογή, ο λόγος του είναι λιτός και άπεφθος, αλλά το αίτημα που διατρανώνεται μέσα στο κείμενο είναι σαφώς και ηρωικά ρομαντικό. Κι εδώ είναι το παιγνιώδες του τίτλου της συλλογής. Ένας αρλεκίνος, μία δηλαδή φιγούρα που κατάγεται από τους δούλους και που παίζει κωμικό ρόλο (σαν να μας εφιστά την προσοχή ο Λίλλης για το πως αντιμετωπίζεται ποια ο ποιητής στους καιρούς μας), υψώνει ρομαντική σημαία σε εποχές που, όπως ο ίδιος ο ποιητής γράφει: “ Οι δρόμοι έπαψαν να έχουν προορισμό / μοιάζουν με φίδια νεκρά. ”. Ο ποιητής ενδύεται τον αρλεκίνο, διότι έτσι γνωρίζει πως ίσως καλύτερα, πως ίσως πιο “ανώδυνα” στα μάτια των αναγνωστών, θα εκφράσει τις ιδέες του. Το ένδυμα του όμως είναι αποκριάτικο (ως εδώ να σχολιάζει τους καιρούς, ή το ευκαιριακά προσποιητό των στην τέχνη περιφερόμενων), έτσι όπως ακριβώς γράφει ο ποιητής στο τελευταίο ποίημα της συλλογής : “ Στην αποκριά αυτή / σε προσκαλώ στην ομορφία του τριαντάφυλλου... ”. Η ομορφιά, ο ουρανός, η διαφυγή, ο έρωτας, αυτά είναι τα στοιχήματα του ποιητή και με ήρεμο, διόλου άστοχο και πομπώδη, λόγο τα εκφράζει στην, μάλλον, σημαντικότερη ως τα τώρα συλλογή του.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA