Ο Αρτέμης Μαυρομμάτης γράφει στο frear.gr για τις "Μικρές Καταιγίδες" της Βικτωρίας Γεροντάσιου (Εκδ. Θράκα, 2018)

Η Βαρβάρα Ρούσσου γράφει στο περιοδικό "ο αναγνώστης" για τον "Φόνο του λευκού" (Θράκα, 2017) του Παναγιώτη Δημητριάδη

Ο Πέτρος Γκολίτσης γράφει στην Εφημερίδα Των Συντακτών για τον "Άνθρωπο Τανκ" (Θράκα, 2017) του Γιώργου Λίλλη

Η Ζέττα Μπαρμπαρέσσου στις "500 λέξεις" της Καθημερινής. Από τις εκδόσεις Θράκα κυκλοφορεί το βιβλίο της "Ρωμαϊκή Ώχρα και άλλες ιστορίες".

Από την παρουσίαση του "Παγοθραυστικού" (Εκδόσεις Θράκα, 2018) της Ελίνας Αφεντάκη, στην Αθήνα.

Από την παρουσίαση του "Χρονορυχείου" (Εκδ. Θράκα, 2017) της Στέλλας Δούμου, στην Έδεσσα.

Η "Διώρυγα μεταξύ νεφών" (Εκδ. Θράκα, 2018) του Φάνη Παπαγεωργίου, ανάμεσα στα "βιβλία για το καλοκαίρι" της εφ. Καθημερινής από τον Άθω Δημουλά.

Από την παρουσίαση της "Δυνάστρας Μήτρας" (Εκδ. Θράκα, 2018) της Ευσταθίας Παύλου-Κατράκη, στο Ιδιώνυμο, στον Κορυδαλλό.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΗΣ, «Κρίσιμα», εκδόσεις Θράκα, 2015


Ονομάστηκε “εποχή της κρίσης”, έχουν γραφτεί για αυτήν πολλά κι έχουν δικαιολογηθεί εκ τούτου πολλά επίσης. Υποστηρίχθηκε, μεταξύ άλλων, ότι τούτη η εποχή θα γεννήσει έργα τέχνης, η οποία σε τέτοιες “κρίσιμες” καταστάσεις ανθοφορεί. Για τον Σταύρο Καρακωσταντάκη, ακόμη κι αν οικειοποιείται την λέξη στον τίτλο του βιβλίου του, μάλλον ζούμε το (και στο) σημείο του αιώνιου κύκλου που ζέχνει όχι τόσο από την κρίση, μα από μια ολοφάνερη παρακμή. Αυτό φαίνεται να υποστηρίζει ο Καρακωσταντάκης στο τελευταίο ποίημα της συλλογής του. Ο λόγος του Καρακωσταντάκη, μερικές φορές ρομαντικός μα κυρίως δίχως ψιμύθια, καταγγελτικός και τραχύς περιγράφει στιγμιότυπα (σαν πλάνα ταινίας) των τελευταίων “κρίσιμων” ετών, από την πλευρά ενός άνεργου (και σχεδόν άπελπι νέου). Άλλες φορές πάλι με (αυτο)σαρκαστικό χιούμορ αντιμετωπίζει τα γεγονότα που στα ποιήματα περιγράφονται. Όλα τα ποιήματα είναι, θα έλεγα, εξιστορήσεις. Στον Καρακωσταντάκη δεν θα βρούμε φιλοσοφίζοντες στίχους. Η υπαρξιακή του αγωνία, άμεσα συνδεδεμένη με “τα βασικά” δεν του δίνει περιθώρια για αναζητήσεις πέραν των πρωταρχικών. Στα ελευθερόστιχα ποιήματα του θα δούμε άλλοτε την πάλη με την καθημερινότητα, άλλοτε την υπομονή της ανέχειας, άλλοτε τα ερωτικά τερτίπια του σώματος. Τα έμμετρα ποιήματα του περισσότερο μοιάζουν με τραγούδια, όμως και εκεί βρίσκει ο αναγνώστης χάρη και αμεσότητα. Το στοίχημα του Καρακωσταντάκη, όσο κι αν αρχικά μοιάζει τέτοιο, δεν είναι η στείρα καταγραφή μιας εποχής, αλλά η απόπειρα να εξαχθούν διαχρονικά συμπερασματα για την συμπεριφορά και την υπόσταση των ανθρώπων. Το πόσο και αν τα καταφέρνει μένει ως ερώτημα τέχνης και στα ίδια τα ποιήματα του βιβλίου.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA