Ο Πέτρος Μπιρμπίλης μιλά στην Athens Voice και στον Γιάννη Νένε, για το "Μπελ Ετουάλ" (Θράκα, 2017)

Μια “ηρωίδα” πλάι σε ανθρώπους αντιηρωικούς: Ένα κριτικό σημείωμα του Στάθη Ιντζέ για το "Γονυπετείς" της Τζούλιας Γκανάσου

Για την ποιητική συλλογή της Μαρίας Αγγελοπούλου "Η απουσιολόγος" (Θράκα, 2016), γράφει ο Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

Ο Στέφανος Ξένος γράφει στο diavasame για τον "Άνθρωπο Τανκ" (Θράκα, 2017) του Γιώργου Λίλλη

Για το βιβλίο της Μαριάννας Κουμαριανού «Τόπος στη Γαλήνη» – γράφει η Ανθούλα Δανιήλ

Φάνης Παπαγεωργίου, Ποια γενιά; Σκέψεις για τη σχέση μεταξύ βιολογικής και δυνάμει καλλιτεχνικής γενιάς.

Δύο ανέκδοτα/αδημοσίευτα ποιήματα του Δημήτριου Δημητριάδη

Ο Παναγιώτης Βούζης γράφει στην εφημερίδα "Τα Νέα" για το "Χρονορυχείο" (Θράκα, 2017) της Στέλλας Δούμου
ΑΡΙΣΤΕΑ ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, “Μας προσπερνά”, εκδ. “ΚΕΔΡΟΣ”


Η νέα ποιητική συλλογή της Αριστέας Παπαλεξάνδρου τιτλοφορείται “Μας προσπερνά”. Μας προσπερνά η ίδια η ποίηση, ως ένα ανάερο φουστάνι σε μια στροφή ενός δρόμου. Θα μπορούσαμε να πούμε οτι η ποιητική συλλογή της Παπαλεξάνδρου δυνητικά χωρίζεται (με την πρόταξη πριν από κάθε ενότητα ενός δίχως τίτλου ποιήματος) σε πέντε ανισομερείς ενότητες. Σε όλο το φάσμα της συλλογής έχουμε να κάνουμε με τοπία, τοποθεσίες, δρόμους και ανθρώπους που βρίσκονται σ' αυτά. Είναι και οι αφορμές για την ποιήτρια να αναρωτηθεί για την ποιητική γραφή, για τις δυνάμεις της, μέχι να καταλήξει στο τελευταίο ποίημα της συλλογής με τον τίτλο “Εις εαυτόν”, όπου και η σαφής νύξη να συνδυαστεί η ποίηση με μια προσωπική (της ποιήτριας) στάση ζωής. Στην πρώτη ενότητα (ως παράδειγμα) παρομοιάζεται η ποιητική έμπνευση με άγνωστους ή ξένους ανθρώπους που κυκλοφορούν στο δρόμο και τους οποίους συναντά η ποιήτρια. Ψυχανεμίζεται την ένταση που αυτές οι συναντήσεις της προσφέρουν αλλά στο τέλος παραμένει η σιωπή να κατακτά την ίδια και το ποίημα. Το ύφος της Παπαλεξάνφρου εξομολογητικό, ήρεμο και στοχαστικό συνθέτει ένα καμβά ερωτημάτων τα οπόια όλοι, όσοι καταγίνονται με την τέχνη της ποίησης (καθείς με τον τρόπο του βεβαίως), θέτουν στον εαυτό τους.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA