Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά

Κάπου στα 1823 ομάδες κυνηγών και εμπόρων γούνας εδραιώνονται γύρω από τον ποταμό Μιζούρι, διεκδικώντας εδάφη και λεία των ιθαγενών. Ο Hugh Glass σε μία του εξόρμηση δέχεται επίθεση από μητέρα αρκούδα Γκρίζλι, αφήνοντάς τον ημιθανή. Από ‘κεί κι έπειτα θα κυριαρχήσει η προδοσία, ο εγωισμός και η ανάγκη επιβίωσης. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, όπως καταγράφτηκαν στο βιβλίο του Michael Punke «The Revenant: A Novel of Revenge» που κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2002.


Αν και στο μυαλό γυρίζουν ακόμα σκηνές από το “Birdman”, το περσινό υπερθέαμα του Μεξικανού Alejandro Gonzalez Inarritu, η νέα του ταινία παρά τις όποιες υπερβολές, τη βία και το αίμα καταφέρνει (μετά κόπων και βασάνων;) να συνταράξει. Απ’ όσα βέβαια παρελαύνουν στην οθόνη μένει η τραγικότητα των προσώπων των ιθαγενών, η θλιβερή τους μοίρα και το πάθος να υπερασπιστούν τη γη τους.

Η κινηματογραφική, ωστόσο, αισθητική του Inarritu παραμένει αδιαμφισβήτητη. Συγκλονιστικά τράβελινγκ που διαδέχονται εκλεπτυσμένα το ένα το άλλο, ισορροπημένα γκρο πλαν σε πρόσωπα και χλωρίδα, περιγραφικότατα κλόουζ απ με τον φακό να θαμπώνει από ανάσα και αίμα και σίγουρα υπέροχα φυσικά φωτισμένα ευρυγώνια πλάνα μεταξύ έντασης και ηρεμίας με την υπογραφή του χαρισματικού Emmanuel Lubezki. Μια ταινία γεμάτη αίμα, ακριβώς γιατί η ιστορία κατάκτησης της γης των ινδιάνων είναι πνιγμένη στο αίμα.


Από την άλλη, παρά τα όσα λέχθηκαν για την υποκριτική ικανότητα του DiCaprio στο εν λόγω φιλμ και το αναμενόμενο όσκαρ που κατά πως φαίνεται πλησιάζει, ο χαρακτήρας του εμπόρου γούνας, Hugh Glass, που υποδύεται, παραμένει στοιχειωδώς αδιάφορος. Ακόμα και ο Tom Hardy φαίνεται να αποδίδει καλύτερα ερμηνευτικά σε πολλές σκηνές του φιλμ.

Ευτυχώς, η άγρια φύση Αργεντινής και Καναδά στα καλύτερά της. Απαιτητικά on set γυρίσματα που ολοκληρώθηκαν σε διάστημα μικρότερο των δέκα μηνών υπό σκληρές καιρικές συνθήκες και σε μεγάλα υψόμετρα. Κατά τ’ άλλα, ένα σχετικά αδιάφορο σενάριο που εκτυλίσσεται περισσότερο χρονικά στην επιφάνεια παρά σε βάθος.

[Πρωταγωνιστούν: Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Lukas Haas, Will Poulter]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA