Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Κάπου στα 1823 ομάδες κυνηγών και εμπόρων γούνας εδραιώνονται γύρω από τον ποταμό Μιζούρι, διεκδικώντας εδάφη και λεία των ιθαγενών. Ο Hugh Glass σε μία του εξόρμηση δέχεται επίθεση από μητέρα αρκούδα Γκρίζλι, αφήνοντάς τον ημιθανή. Από ‘κεί κι έπειτα θα κυριαρχήσει η προδοσία, ο εγωισμός και η ανάγκη επιβίωσης. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, όπως καταγράφτηκαν στο βιβλίο του Michael Punke «The Revenant: A Novel of Revenge» που κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2002.


Αν και στο μυαλό γυρίζουν ακόμα σκηνές από το “Birdman”, το περσινό υπερθέαμα του Μεξικανού Alejandro Gonzalez Inarritu, η νέα του ταινία παρά τις όποιες υπερβολές, τη βία και το αίμα καταφέρνει (μετά κόπων και βασάνων;) να συνταράξει. Απ’ όσα βέβαια παρελαύνουν στην οθόνη μένει η τραγικότητα των προσώπων των ιθαγενών, η θλιβερή τους μοίρα και το πάθος να υπερασπιστούν τη γη τους.

Η κινηματογραφική, ωστόσο, αισθητική του Inarritu παραμένει αδιαμφισβήτητη. Συγκλονιστικά τράβελινγκ που διαδέχονται εκλεπτυσμένα το ένα το άλλο, ισορροπημένα γκρο πλαν σε πρόσωπα και χλωρίδα, περιγραφικότατα κλόουζ απ με τον φακό να θαμπώνει από ανάσα και αίμα και σίγουρα υπέροχα φυσικά φωτισμένα ευρυγώνια πλάνα μεταξύ έντασης και ηρεμίας με την υπογραφή του χαρισματικού Emmanuel Lubezki. Μια ταινία γεμάτη αίμα, ακριβώς γιατί η ιστορία κατάκτησης της γης των ινδιάνων είναι πνιγμένη στο αίμα.


Από την άλλη, παρά τα όσα λέχθηκαν για την υποκριτική ικανότητα του DiCaprio στο εν λόγω φιλμ και το αναμενόμενο όσκαρ που κατά πως φαίνεται πλησιάζει, ο χαρακτήρας του εμπόρου γούνας, Hugh Glass, που υποδύεται, παραμένει στοιχειωδώς αδιάφορος. Ακόμα και ο Tom Hardy φαίνεται να αποδίδει καλύτερα ερμηνευτικά σε πολλές σκηνές του φιλμ.

Ευτυχώς, η άγρια φύση Αργεντινής και Καναδά στα καλύτερά της. Απαιτητικά on set γυρίσματα που ολοκληρώθηκαν σε διάστημα μικρότερο των δέκα μηνών υπό σκληρές καιρικές συνθήκες και σε μεγάλα υψόμετρα. Κατά τ’ άλλα, ένα σχετικά αδιάφορο σενάριο που εκτυλίσσεται περισσότερο χρονικά στην επιφάνεια παρά σε βάθος.

[Πρωταγωνιστούν: Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Lukas Haas, Will Poulter]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA