Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά

Ο Ντίμα είναι ένας νεαρός πατέρας που εργάζεται ως υδραυλικός σε πόλη της ρωσικής επαρχίας και τις νύχτες μελετά για να γίνει μηχανικός. Λίγα τετράγωνα πιο κάτω, σε ένα ετοιμόρροπο διαμέρισμα παλιάς εργατικής πολυκατοικίας, ο άγριος ξυλοδαρμός μιας γυναίκας και της κόρης της από τον μεθυσμένο πατέρα θα γίνει η αφορμή για να ξετυλιχθεί το κουβάρι ενός σκοτεινού σκανδάλου.

Η διαρροή φυσικού αερίου από σωλήνα της πολυώροφης οικοδομής θα αποκαλύψει μια θεόρατη ρωγμή που διαπερνά απ’ άκρη σ’ άκρη το κτήριο με τον φόβο της οριστικής κατάρρευσης. Οι απεγνωσμένες ολονύκτιες προσπάθειες του Ντίμα να κινητοποιήσει τις αρχές της πόλης, θα τον φέρουν αντιμέτωπο με το σκληρό πρόσωπο της εξουσίας.


Όλα εκτυλίσσονται νύχτα. Σφιχτά πλάνα στα πρόσωπα των ιθυνόντων, πολλαπλά νετ-φλου, σαν να εισχωρεί ο ένας χαρακτήρας μέσα στον άλλον. Όλοι εμπλεκόμενοι στην ίδια πλεκτάνη. Σταθερά τράβελινγκ που ακολουθούν τη μόνη ενεργητική φιγούρα του φιλμ, τη μοναχική πορεία του Ντίμα που μοιάζει με τη μοναχική πορεία όλων όσων επιχειρούν (μάταια;) να ανακάμψουν τον επερχόμενο όλεθρο.

Η μόλις τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του 35χρονου Ρώσου Yury Bykov καταφέρνει να σκιαγραφήσει με τρόπο καταγγελτικό την «αναπτυγμένη» μετακομμουνιστική Ρωσία του σήμερα με την απερίγραπτη καταφρόνια της, τη μαφία, τα ναρκωτικά, τη βία και τις διαλυμένες οικογένειές της. Ένα αποκαλυπτικό -πλην υπερδιδακτικό- κοινωνικοπολιτικό δράμα, με γερές δόσεις αλληγορίας και αναγωγές στο σαθρό οικοδόμημα του σύγχρονου καπιταλιστικού συστήματος που από στιγμή σε στιγμή καταρρέει.

[Πρωταγωνιστούν: Ναταλία Σούρκοβα, Αρτιόμ Μπιστρόφ, Νίνα Αντιουκόβα, Σεργκέι Αρτσιμπάσεβ]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA