Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά

Κοπεγχάγη, αρχές του περασμένου αιώνα. Ο Δανός ζωγράφος Έιναρ Μόγκενς Βένεγκερ υπήρξε παντρεμένος με την ομότεχνή του, Γκέρτα Γκότλιμπ. Σύντομα, οι καλλιτεχνικές ανησυχίες της Γκέρτα θα μετατρέψουν σταδιακά τον άντρα της σε... μοντέλο που θα απογειώσει μεν τους πίνακές της, αλλά θα οδηγήσουν εκείνον σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Μέχρι που όλα αλλάζουν όταν κάνει την εμφάνισή της η Λίλι Έλμπε.

Μετά την μέτρια “Θεωρία των Πάντων” ο Eddie Redmayne επιστρέφει με έναν ρόλο εξίσου συναρπαστικό -πλην επιτηδευμένο και άψυχο- υποδυόμενος την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση διεμφυλικής γυναίκας που επιχείρησε αλλαγή φύλου μόλις στα 1930.


Ο Tom Hooper μπορεί να καταπιάνεται μ’ ένα σοβαρό και εύθραυστο θέμα, ωστόσο μοιάζει να διαφεύγουν από τη σκηνοθετική του ματιά τα πιο σημαντικά. Καταφέρνει, ουσιαστικά, να δημιουργήσει μία στυλιζαρισμένη, ατσαλάκωτη ταινία, με ατυχές κάστινγκ και σίγουρα χωρίς ιδιαίτερο συναισθηματικό βάθος. Παρά τα πολυάριθμα λυρικά πλάνα -τα οποία θυμίζουν περισσότερο ταξιδιωτική εκπομπή παρά φιλμ βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα-, τα άκαιρα μίνιμαλ κάδρα και τα καλλιτεχνικά φλουταρίσματα, δεν είναι σίγουρο αν τελικά η φυσιογνωμία του Redmayne εξιτάρει υποκριτικά, πόσο μάλλον η επιλογή της κινηματογραφικής του συντρόφου, Alicia Vikander.

Παρά ταύτα, μέσα από τα ακατάπαυστα δάκρυα των πρωταγωνιστών, διαφαίνεται έστω και αμυδρά η αιώνια υπαρξιακή μοναξιά του ανθρώπου και η ανάγκη αυτοπροσδιορισμού μέσα από την πλήρη συνειδητοποίηση και αποδοχή της σεξουαλικότητάς του. Έτσι κι αλλιώς ένα είναι σίγουρο, η σεξουαλικότητα δεν είναι παιχνίδι.

[Πρωταγωνιστούν: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard, Ben Whishaw, Matthias Schoenaerts]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA