Πώς μιλάμε για την καινούργια Ελληνική ποίηση (video)

Για τη συλλογή διηγημάτων «Όμορφοι έρωτες» του Ιάκωβου Ανυφαντάκη, (εκδ. Πατάκης), γράφει η Ειρήνη Σταματοπούλου

Φώτης Μανίκας, Ποιήματα (1η εμφάνιση)

«Ποίηση στη σχάρα» του Πέτρου Γκολίτση:«Από τις αφετηρίες στην ολοκλήρωση του μοντερνισμού: ο Νάνος Βαλαωρίτης»

Κοπεγχάγη, αρχές του περασμένου αιώνα. Ο Δανός ζωγράφος Έιναρ Μόγκενς Βένεγκερ υπήρξε παντρεμένος με την ομότεχνή του, Γκέρτα Γκότλιμπ. Σύντομα, οι καλλιτεχνικές ανησυχίες της Γκέρτα θα μετατρέψουν σταδιακά τον άντρα της σε... μοντέλο που θα απογειώσει μεν τους πίνακές της, αλλά θα οδηγήσουν εκείνον σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Μέχρι που όλα αλλάζουν όταν κάνει την εμφάνισή της η Λίλι Έλμπε.

Μετά την μέτρια “Θεωρία των Πάντων” ο Eddie Redmayne επιστρέφει με έναν ρόλο εξίσου συναρπαστικό -πλην επιτηδευμένο και άψυχο- υποδυόμενος την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση διεμφυλικής γυναίκας που επιχείρησε αλλαγή φύλου μόλις στα 1930.


Ο Tom Hooper μπορεί να καταπιάνεται μ’ ένα σοβαρό και εύθραυστο θέμα, ωστόσο μοιάζει να διαφεύγουν από τη σκηνοθετική του ματιά τα πιο σημαντικά. Καταφέρνει, ουσιαστικά, να δημιουργήσει μία στυλιζαρισμένη, ατσαλάκωτη ταινία, με ατυχές κάστινγκ και σίγουρα χωρίς ιδιαίτερο συναισθηματικό βάθος. Παρά τα πολυάριθμα λυρικά πλάνα -τα οποία θυμίζουν περισσότερο ταξιδιωτική εκπομπή παρά φιλμ βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα-, τα άκαιρα μίνιμαλ κάδρα και τα καλλιτεχνικά φλουταρίσματα, δεν είναι σίγουρο αν τελικά η φυσιογνωμία του Redmayne εξιτάρει υποκριτικά, πόσο μάλλον η επιλογή της κινηματογραφικής του συντρόφου, Alicia Vikander.

Παρά ταύτα, μέσα από τα ακατάπαυστα δάκρυα των πρωταγωνιστών, διαφαίνεται έστω και αμυδρά η αιώνια υπαρξιακή μοναξιά του ανθρώπου και η ανάγκη αυτοπροσδιορισμού μέσα από την πλήρη συνειδητοποίηση και αποδοχή της σεξουαλικότητάς του. Έτσι κι αλλιώς ένα είναι σίγουρο, η σεξουαλικότητα δεν είναι παιχνίδι.

[Πρωταγωνιστούν: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard, Ben Whishaw, Matthias Schoenaerts]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA