Παρουσίαση: Γιώργου Λίλλη, "Ο άνθρωπος τανκ", στις 25 Ιανουαρίου και ώρα 21:30 στο Polis Art Cafe, Πεσματζόγλου 5, Αίθριο Στοάς Βιβλίου, Αθήνα

Τα "Λίγα σύκα απ' τα γαϊδουράγκαθα" της Edna St. Vincent Millay στις κατακτήσεις του Κοσμά Βίδου για το 2017, στο τελευταίο ΒΗΜΑgazino του έτους.

Η Αγγελική Λάλου γράφει στο Fractal για το "Ντάλιτ" (Εκδ. Θράκα, 2017) της Εύας Σπαθάρα

Η Γιώτα Κωνσταντινίδη γράφει στο parallaximag.gr για τη "Βεγγέρα" της Μαργαρίτας Νταλακμάνη

"Όψεις της διαλεκτικής και του ονείρου στη σκέψη του Βάλτερ Μπένγιαμιν", του Φάνη Παπαγεωργίου

"Ο τελευταίος αριθμός" του Βάιου Κουτριντζέ, στην εφημερίδα "Ελευθερία"

"Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ" του Κώστα Κουτρουμπάκη, Σύντομο κριτικό σημείωμα πάνω στους εισαγωγικούς στίχους του «Ελπήνορα» του Τάκη Σινόπουλου

Κοπεγχάγη, αρχές του περασμένου αιώνα. Ο Δανός ζωγράφος Έιναρ Μόγκενς Βένεγκερ υπήρξε παντρεμένος με την ομότεχνή του, Γκέρτα Γκότλιμπ. Σύντομα, οι καλλιτεχνικές ανησυχίες της Γκέρτα θα μετατρέψουν σταδιακά τον άντρα της σε... μοντέλο που θα απογειώσει μεν τους πίνακές της, αλλά θα οδηγήσουν εκείνον σε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή. Μέχρι που όλα αλλάζουν όταν κάνει την εμφάνισή της η Λίλι Έλμπε.

Μετά την μέτρια “Θεωρία των Πάντων” ο Eddie Redmayne επιστρέφει με έναν ρόλο εξίσου συναρπαστικό -πλην επιτηδευμένο και άψυχο- υποδυόμενος την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση διεμφυλικής γυναίκας που επιχείρησε αλλαγή φύλου μόλις στα 1930.


Ο Tom Hooper μπορεί να καταπιάνεται μ’ ένα σοβαρό και εύθραυστο θέμα, ωστόσο μοιάζει να διαφεύγουν από τη σκηνοθετική του ματιά τα πιο σημαντικά. Καταφέρνει, ουσιαστικά, να δημιουργήσει μία στυλιζαρισμένη, ατσαλάκωτη ταινία, με ατυχές κάστινγκ και σίγουρα χωρίς ιδιαίτερο συναισθηματικό βάθος. Παρά τα πολυάριθμα λυρικά πλάνα -τα οποία θυμίζουν περισσότερο ταξιδιωτική εκπομπή παρά φιλμ βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα-, τα άκαιρα μίνιμαλ κάδρα και τα καλλιτεχνικά φλουταρίσματα, δεν είναι σίγουρο αν τελικά η φυσιογνωμία του Redmayne εξιτάρει υποκριτικά, πόσο μάλλον η επιλογή της κινηματογραφικής του συντρόφου, Alicia Vikander.

Παρά ταύτα, μέσα από τα ακατάπαυστα δάκρυα των πρωταγωνιστών, διαφαίνεται έστω και αμυδρά η αιώνια υπαρξιακή μοναξιά του ανθρώπου και η ανάγκη αυτοπροσδιορισμού μέσα από την πλήρη συνειδητοποίηση και αποδοχή της σεξουαλικότητάς του. Έτσι κι αλλιώς ένα είναι σίγουρο, η σεξουαλικότητα δεν είναι παιχνίδι.

[Πρωταγωνιστούν: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard, Ben Whishaw, Matthias Schoenaerts]


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA