Ο Πέτρος Μπιρμπίλης μιλά στην Athens Voice και στον Γιάννη Νένε, για το "Μπελ Ετουάλ" (Θράκα, 2017)

Μια “ηρωίδα” πλάι σε ανθρώπους αντιηρωικούς: Ένα κριτικό σημείωμα του Στάθη Ιντζέ για το "Γονυπετείς" της Τζούλιας Γκανάσου

Για την ποιητική συλλογή της Μαρίας Αγγελοπούλου "Η απουσιολόγος" (Θράκα, 2016), γράφει ο Χρήστος Αρμάντο Γκέζος

Ο Στέφανος Ξένος γράφει στο diavasame για τον "Άνθρωπο Τανκ" (Θράκα, 2017) του Γιώργου Λίλλη

Για το βιβλίο της Μαριάννας Κουμαριανού «Τόπος στη Γαλήνη» – γράφει η Ανθούλα Δανιήλ

Φάνης Παπαγεωργίου, Ποια γενιά; Σκέψεις για τη σχέση μεταξύ βιολογικής και δυνάμει καλλιτεχνικής γενιάς.

Δύο ανέκδοτα/αδημοσίευτα ποιήματα του Δημήτριου Δημητριάδη

Ο Παναγιώτης Βούζης γράφει στην εφημερίδα "Τα Νέα" για το "Χρονορυχείο" (Θράκα, 2017) της Στέλλας Δούμου

Narcos (2015)

Δημιουργοί: , , ,
Πρωταγωνιστές: , ,
Διάρκεια επεισοδίων: 49 λεπτά
Χώρα: Η.Π.Α.
Κανάλι: Netflix
Τρέχουσα σεζόν: 1η 

γράφει ο Στάθης Ιντζές

Όταν πρόκειται να παρακολουθήσω μία σείρα που έχει να κάνει με εμπόριο των ναρκωτικών, στην οποία εμπλέκεται η DEA (η αντίστοιχη, σε μεγαλύτερη κλίμακα, Αμερικάνικη Διώξη Ναρκωτικών) το μυαλό μου πάει κατευθείαν στις σειρές Breaking Bad και The Wire, πράγμα που σημαίνει ότι οι απαιτήσεις είναι εκ των προτέρων υψηλές. Η τηλεοπτική σειρά Narcos, του Netflix, βασίζεται στον βίο και την πολιτεία του Pablo Escobar. Από το πρώτο κιόλας επεισόδιο, διαπιστώνουμε ότι η πλοκή εκτυλίσσεται αστραπιαία και σε αντίθεση με αντίστοιχές της -σε αυστηρά βιογραφικό επίπεδο- σειρές ή ταινίες, δε βαλτώνει σε εξαντλητικά αυτοβιογραφικά flashback και παραθέσεις περιττών πληροφορίων μόνο και μόνο για να τραβήξει σε μάκρος. Κάθε ένα από τα επεισόδια είναι κι ένα κομβικό σημείο στη ζωή του Escobar. Ο Βραζιλιάνος Wagner Moura, είναι γεννημένος γι’ αυτόν τον ρόλο. Η ομοιότητα του με τον πραγματικό Escobar είναι παροιμιώδης. Η αφηγηματική τεχνική του Narcos ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή του Goodfellas. Τον ρόλο του αφηγητή -εδώ- τον ενσαρκώνει ένας πράκτορας της DEA, ονόματι Steve Murphy και έχει κεντρικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας. Είσαι ή δεν είσαι εξικοιωμένος με τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή του Pablo Escobar, θα βρεις καθηλωτικό τον τρόπο με τον οποίο μια επιτυχία διαδέχεται μια αποτυχία, μια εποχή παρακμής διαδέχεται τη δόξα και το χρήμα. Είναι τόσες πολλές οι διακυμάνσεις στη ζωή του που θα σε κάνουν να μη βαρεθείς ποτέ, καθ’ όλη τη διάρκεια του 1ου κύκλου. Από την άλλη, δεν πρόκειται για ένα μονοδιάστατο story. Οι δημιουργοί της σειράς έχουν φροντίσει να προβάλλουν και τις δύο όψεις του νομίσματος που λέγεται νόμος (κάτι που είδαμε σε ανάλογο βαθμό αλλά με άφταστο ρεαλισμό, στο The Wire). Επίσης, δεν ηρωοποιείται ένας εγκληματίας εις βάρος του νόμου, όπως και δεν ποινικοποιείται ένας οικογενειάρχης εις βάρος του στίγματος του εγκληματία που φέρει. Οφείλουμε ακόμη να καταθέσουμε, ότι πρόκειται για μία πολύ προσεγμένη  παραγωγή. Οι σκηνές που διαδραματίζονται στην Κολομβία αντιστοιχούν σε πραγματικές τοποθεσίες και οι συνομιλίες μεταξύ των Κολομβιανών -και λοιπών ισπανόφωνων χαρακτήρων- γίνονται στα ισπανικά (αν και για να είμαστε ακριβείς δεν χρησιμοποιείται η κολομβιανή προφορά).  Εν καταλείδι, όσοι είστε λάτρεις της έλλειψης φλυαρίας σε μια σειρά και της συνεχούς δράσης ή είστε οπαδοί του Breaking Bad και του The Wire, αυτήν τη σειρά δεν πρέπει να τη χάσετε.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA