Τα παιδιά της δευτέρας και τρίτης λυκείου του Μπίλεφελντ (Γερμανία) συζήτησαν με τον ποιητή Γιώργο Λίλλη μετά από πρωτοβουλία της φιλολόγου Χριστίνας Κοτρώτσου που είχε την ιδέα και την επίβλεψη της όλης προσπάθειας.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
Για το βιβλίο της Χαράς Νικολακοπούλου «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος» (Θράκα, 2018) ‒ γράφει η Λίλια Τσούβα στο "φρέαρ"
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά
 
 
ΘΩΜΑΣ ΤΣΑΛΑΠΑΤΗΣ, “ΑΛΜΠΑ”, εκδ.“Εκάτη”, 2015
 
 
 
 
 
Στην ιστορία της Ιταλίας η πόλη Άλπμα Λόνγκα (Alba Longa) βρίσκεται μόλις μερικά χιλιόμετρα έξω από την Ρώμη και αποτελεί το θέρετρο των αυτοκρατόρων. Κάποτε όμως η Ρώμη θα φτάσει σε  ανυπολόγιστα σημεία τρυφηλής περηφάνιας και σιγουριάς, μέχρι την παρακμή και πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Με το όνομα “Άλμπα” ο Θωμάς Τσαλαπάτης τιτλοφορεί την δεύτερη ποιητική του συλλογή, της οποίας το θέμα είναι η “ποιητική παρουσίαση” μιας πόλης. Της  Άλμπα. Στην Άλμπα, λοιπόν, οι καταστάσεις μάλλον περιγράφονται με μία αίσθηση λύπης για τα τεκταινόμενα της. Μάλλον επικρατεί η κρυφή αναμονή και αναζήτηση (μέσω της μνήμης όλων των εποχών, άρα και του μέλλοντος) μιας άλλης καλύτερης κατάστασης. Υποψιάζομαι ότι στην Άλμπα το δυστύχημα είναι η μοναξιά. Η Άλμπα όμως είναι και μια γυναίκα στην σύνθεση του Τσαλαπάτη. Εκεί θα τεθεί το ζήτημα του έρωτα Καθώς η περιπλάνηση στην Άλμπα συνεχίζεται ο Θωμάς Τσαλαπάτης, μας περιγράφει ουσιαστικά τις ανησυχίες ενός νέου ανθρώπου απέναντι σε μια όχι και τόσο σίγουρη εποχή... Η μοναξιά είναι ερωτική, είναι πολιτική, είναι ανθρώπινη. Ίσως κάποιες στιγμές τα γραφόμενα βρίσκουν κενά αέρος, επικίνδυνα για πτώση και συντριβή του όλου εγχειρήματος του. Όμως η γραφή του Τσαλαπάτη κυρίως είναι σταθερή. Η σύνθεση αυτή είναι γραμμένη έτσι ώστε (χωρίς να εκβιάζει τον αναγνώστη για ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, μια συγκεκριμένη οπτική) να δίνει ταυτοχρόνως στον αναγνώστη την δυνατότητα πολλαπλών ερωτήσεων και σκέψεων και σίγουρα προσωπικής ενδοσκόπησης του καθενός.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA