Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΜΗΤΑΣ, “ Έμμετρη φυσική ιστορία των θεάτρων ”,
εκδ: “Μικρή Άρκτος”, 2013




Τρεις άξονες διαπλέκονται και διαπερνούν την ποιητική σύνθεση του Στέργιου Μήτα, : έρωτας, τέχνη, πολιτική. Κάνω λόγο για σύνθεση διότι δεν έχουμε μια απλή ανθολογία κάποιων επιλεχθέντων ποιημάτων (από όσα πιθανώς θα είχε ως την έκδοση γράψει ο ποιητής), αλλά αντιθέτως με την παράθεση των συγκεκριμένων ποιημάτων και σε συγκεκριμένη σειρά δομείται ένα συμπαγές σώμα. [ Δεν θεωρώ άνευ αξίας ή σημασίας μία συλλογή όπου ανθολογείται αριθμός αυτόνομων ποιημάτων, οι περισσότερες είναι τέτοιες, αλλά γοητεύομαι περισσότερο όταν σε ένα ποιητικό βιβλίο διακρίνω από λίγο ως πολύ ένα συνθετικό στοίχημα, μια συνθετική αναφορά. ] Η απαιτητική γραφή του Μήτα βρίθει πολλών υπόρρητων αναφορών. Έτσι, λοιπόν, είναι αναγκαία η προσήλωση σε απόλυτο βαθμό του αναγνώστη και σε μερικά ποιήματα απαραίτητη και η γνώση του σε ζητήματα πολιτικής ιστορίας και θεωρίας και σε ζητήματα τέχνης. Αυτό ίσως θα μπορούσε να θεωρηθεί το μειονέκτημα του βιβλίου, αφού θα μπορούσε να κοπεί το όποιο συνδετικό νήμα (απαραίτητο ακόμη κι αν πολύ λεπτό) ανάμεσα στον ποιητή και τον αναγνώστη. Όμως η ποιητική δεινότητα του Στέργιου Μήτα ανατρέπει αυτή την υπόθεση και καθιστά το βιβλίο προσιτό και άκρως απολαυστικό. Η γραφή του μελωδική στο έπακρο δεν χρησιμοποιεί το μέτρο, τον ρυθμό και την ρίμα , ως ένα απλώς και μόνο φορμαλιστικό (και ως εκ τούτου άτεχνο και εγκλωβιστικό) στυλ χάριν εντύπωσης. Αντιθέτως βλέπουμε μια αβίαστη και φυσική (όπως το λέει και ο τίτλος του βιβλίου) συνύπαρξη και ροή φόρμας και περιεχομένου. Στο σύνθεση του Μήτα εν τέλει διαβάζουμε ένα πολύπλευρο δοκίμιο όπου εκτίθενται όχι παραθετικά, αλλά σε δημιουργική συγκοινωνία, όλες οι παράμετροι που οικοδομούν τον στοχασμό του ποιητή για την ιστορία, την ύπαρξη και την πορεία του ανθρώπινου είδους πάνω στην Γη.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA