Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
«Ο Αρντεν πρέπει να πεθάνει» στο Θέατρο Τέχνης ,σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη



« Ο Αρντεν πρέπει να πεθάνει»ή στον τίτλο του πρωτοτύπου «Arden of Faversham»,έργο της Ελισαβετιανής εποχής,γράφτηκε το 1592  με αφορμή την δολοφονία του Τόμας Αρντεν, που συνέβη στην Αγγλία το 1551,πρώην Δημάρχου του Φέβερσαμ, από την γυναίκα του Αλις και τον εραστή της Μόσμπυ.Η πατρότητα του έργου-αν και κατά καιρούς  έχει αποδοθεί  στους Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Κρίστοφερ Μάρλοου,Τόμας Κύντ –παραμένει άγνωστη.Στίς αρχές του αιώνα το επανέφερε ο Αρτώ εντάσσοντάς το στο ρεπερτόριο του Θεάτρου της Σκληρότητας.
Η υπόθεση του έργου είναι απλή.Η  άπιστη σύζυγος του Αρντεν,Αλις, μετά την αποτυχημένη προσπάθειά της να δηλητηριάσει τον συζυγό της,εξυφαίνει με τον εραστή της Μόσμπυ  ένα ολόκληρο σχέδιο δολοφονίας του,στο οποίο  ακόμη συμμετέχουν ο υπηρέτης του Αρντεν,ενας κτηματίας του οποίου τα κτήματα εχει καταπατήσει ο Δήμαρχος  και δύο πληρωμένοι  δολοφόνοι.
Αν και το έργο περιγράφεται σαν αστική τραγωδία, η δομική του σύνθεση,το μυστήριο,το σασπένς,οι πλεκτάνες,οι ανατροπές,οι επιμέρους δράσεις,το ύφος της γραφής  και η ταλάντευσή του ανάμεσα στο αισθηματικό και το γελοίο, μάλλον το τοποθετούν πιο εύστοχα  σε ό,τι θα ονομάζαμε μαύρη κωμωδία.
Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε στο Θέατρο Τέχνης,  μπαίνοντας στο ιστορικό θεατράκι του υπογείου, δεσπόζει η φιγούρα του  Αρντεν που είναι καθισμένος σε μια υπερ –υψωμένη έδρα στο κέντρο δύο ομόκεντρων καρουζέλ,,έχοντας μοναδική του συντροφιά τον φίλο του Φράνκλιν (κούκλα) και μια κλεψύδρα.
Τα καρουζέλ  -έξοχη σκηνογραφική επιλογή των Αργύρη Πανταζάρα και Λουκίας Χουλιάρα-σε ολη την διάρκεια της παράστασης ,άλλοτε περιστρεφόμενα και άλλοτε όχι,φιλοξένησαν τους ήρωες του έργου που ξεπρόβαλλαν  από τα ανοίγματά τους  και πάλι χάνονταν σε αυτά ,σαν μαριονέτες ,σαν ανδρείκελα, θυμίζοντας περισσότερο ήρωες καρτούν  και ζωντανό κουκλοθέατρο παρά χαρακτήρες  του δραματικού θεάτρου.
Η σκηνοθεσία ευφυής και ευρηματική κινήθηκε ακολουθώντας συμμετρικά τα τεχνάσματα και τις δολοπλοκίες της υπόθεσης του έργου. Μέσα σε μια στροβιλώδη και ευφάνταστη ροή ,το φαρσικό στοιχείο, η αυτοματικότητα,ο αιφνιδιασμός, «έδεσαν» άριστα  με την «αυτό-υπονόμευση» του κάθε ρόλου.
Η  γρήγορη εναλλαγή από την διακωμώδηση στην ταπείνωση,από το κωμικό στο δραματικό,απ την συγκίνηση στον σαρκασμό, είχαν την σωστή  ισορροπία στο βηματισμό που χρειάζεται να κρατήσει εκείνος, που παίζει ένα παιχνίδι και δεν παίρνει σοβαρά τον εαυτό του.
Ολοι οι ηθοποιοί,μια καλοκουρδισμένη θεατρική ομάδα με ταλέντο και φρεσκάδα, υπηρέτησαν άψογα την σκηνοθετική άποψη.Τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη και η μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή, ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μια απολαυστική θεατρική εμπειρία συνολικής διάρκειας 2 ωρών και 15 λεπτών!!
Η παράσταση ανέβηκε στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2015 στο θέατρο της οδού Κυκλάδων –Λευτέρης Βογιατζής και επαναλαμβάνεται φέτος στο υπόγειο του θεάτρου Τέχνης μέχρι της 25 Οκτωβρίου.

Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση :Νίκος Χατζόπουλος
Σκηνοθεσία:Χάρης Φραγκούλης
Σκηνικά :Αργύρης Πανταζάρας - Λουκία Χουλιάρα
Κοστούμια :Ιωάννα Τσάμη
Μουσική :Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί:Νίκος Βλασόπουλος
Ερμηνεύουν
ΑΡΝΤΕΝ :Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
ΑΛΙΚΗ (σύζυγος του Άρντεν) :Μαρία Πανουργιά
ΑΔΑΜ ΦΑΟΥΛ (πανδοχέας) / ΓΚΡΗΝ / ΣΟΥΖΑΝΑ( αδελφή του Μόσμπι και υπηρέτρια της Αλίκης), ΛΟΡΔΟΣ ΤΣΕΪΝΥ, ΒΑΡΚΑΡΗΣ, ΝΤΙΚ ΡΗΝΤ : Ηρώ Μπέζου
ΜΑΪΚΛ( υπηρέτης του Άρντεν) / ΚΛΑΡΚ( ένας ζωγράφος) : Θάνος Τοκάκης
ΜΟΣΜΠΙ : Γιάννος Περλέγκας
ΧΑΝΑΚΟΥΛΑΣ( πληρωμένος φονιάς) : Γιάννης Παπαδόπουλος
ΜΑΥΡΟΣ ΓΟΥΙΛ( πληρωμένος φονιάς):  Νικόλας Χανακούλας
Σκηνική προετοιμασία ηθοποιών (τεχνική Alexander):Βίκυ Παναγιωτάκη
Βοηθός σκηνοθέτη :Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Βοηθός ενδυματολόγου:Κέλλυ Παπαδοπούλου
Βοηθός σκηνογράφων:Γεωργία Μπούρα
Κατασκευή σκηνικού:Γιάννης Δαμίγος, Χρήστος Τσακίρογλου
Κατασκευή κοστουμιών:modistroula.gr
Κατασκευή κούκλας:Λουκία Χουλιάρα
Κομμώσεις:Γιώργος Καμπούρης/Talkin' Heads
Μακιγιάζ:Ιωάννα Λυγίζου
 Φωτογραφία :André Chabot από το βιβλίο Moustaches de pierre
 Φωτογράφος παράστασης:Νίκος Πανταζάρας

Εφη Καλογεροπούλου
θεατρολόγος

 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA