Πώς μιλάμε για την καινούργια Ελληνική ποίηση (video)

Για τη συλλογή διηγημάτων «Όμορφοι έρωτες» του Ιάκωβου Ανυφαντάκη, (εκδ. Πατάκης), γράφει η Ειρήνη Σταματοπούλου

Φώτης Μανίκας, Ποιήματα (1η εμφάνιση)

«Ποίηση στη σχάρα» του Πέτρου Γκολίτση:«Από τις αφετηρίες στην ολοκλήρωση του μοντερνισμού: ο Νάνος Βαλαωρίτης»

Η γοητεία του να επιδιώκεις
τον αφανισμό του ίδιου σου του εαυτού,
σκυλί που κυνηγάει την ουρά του
και την πιάνει.

Ένα παράξενο ταξίδι προς τη λύτρωση.
Όταν κάτι θέλεις να πάρει τη θέση σου
κι αυτό είναι αγριάδα και χορτάρι χλωρό και
κίτρινο ένα λουλούδι σαν σε πίνακα του Βαν Γκογκ.
 Μακριά από οικογένειες ή συνομοταξίες, ανώνυμο
κι ούτε να σε νοιάζει. Και το ρωτάς γοητευμένος:

Πως αντέχεις τον εαυτό σου με τόση τελειότητα;
Θα αρνηθεί να απαντήσει.
θα καταλάβεις ότι δεν θα υπάρξεις ποτέ
τόσο όμορφος.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: 

Ένας απ’ τους σημαντικότερους συγγραφείς του περασμένου αιώνα πίστευε ότι ζει σε σώμα σκύλου. Ο Χέκτορ Μαξιμίλιαν Μπαγκλ, το μπάσταρδο του έρωτα ενός πιτ-μπουλ και ενός λαμπραντόρ, δεν είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση. Αφενός επειδή είναι παντελώς άσημος και δημοσιεύει για πρώτη φορά, αφετέρου επειδή είναι στην πραγματικότητα σκύλος. Μόλις τριών χρονών, την κλίση του προς την αριστοκρατικότερη των τεχνών την ανακάλυψε όταν ερωτεύθηκε την αφεντικίνα του σκαρώνοντας έτσι τα πρώτα του ερωτικά ποιήματα, τα οποία δυστυχώς δεν μπόρεσε να βάλει στο χαρτί. Αργότερα εκείνη τον παράτησε σε μια αλάνα επειδή τον βαρέθηκε. Αν αναρωτιέστε πως είναι δυνατόν ένας σκύλος να γράφει ποίηση, ρωτήστε το νέο του αφεντικό που είναι και ο ίδιος λίγο ποιητής, κι όταν κάθεται να γράψει στη συγγραφική του πολυθρόνα, ο Χέκτορ ακουμπάει τα μπροστινά του πόδια στο μπράτσο της, χώνει τη μουσούδα του στον ώμο του και του υπαγορεύει στο σκυλίσιο του ιδίωμα ενώ ο ποιητής μεταγράφει. Βέβαια υπάρχει και μια πιο απλή εξήγηση. Ο γράφων θέλει να κερδίσει μια θέση στο μεγάλο βιβλίο των σαλταρισμένων.





ΕΤΕΡΩΝΥΜΑ 

κατά σειρά εμφάνισης στο τεύχος
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ 

αλφαβητικά

ΠΥΡΟΒΑΣΙΕΣ ποίηση 

ΠΥΡΡΩΝ Ο ΥΣΤΕΡΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΥΙΩΤΗ
ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΑΡΑΚΗΝΟΣ
ΕΛΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΕΚΤΟΡ ΜΑΞΙΜΙΛΙΑΝ ΜΠΑΓΚΛ
ΠΑΝΑΓΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
LENKA ROMANOVA
ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΤΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΕΝΣΑΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΓΚΟΛΙΤΣΗΣ
ΟΞΥΟΣ ΝΤΑΒΙΝΤΣΙ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΤΖΑΡΙΑΣ
ΕΦΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ
ΣΟΥΛΗΣ ΤΣΑΚΜΑΚΙΔΗΣ
ΣΤΑΘΗΣ ΙΝΤΖΕΣ
ΒΙΤΟΡΙΟΣ ΝΙ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΛΕΑΝΤΡΟ ΠΟΛΕΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΖΑΚΗΣ
ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΜΑΥΡΟΠΕΤΡΗΣ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΛΥΜΠΕΡΗ
ΒΛΑΣΗΣ ΨΩΜΑΣ
ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΪΝΑΣ
ΕΥΗ ΕΙΡΙΩΤΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΟΥΣΗΣ
PIERRE MENARD
ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΥΛΗΣ
ΜΑΡΙΟΣ ΜΩΡΟΣ
ΕΛΠΗΝΩΡ Ο. ΟΜΗΡΟΥ
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΟΝΤΙΦΙΚΑΣ
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΣΤΑΚΑΣ
ΣΥΜΕΩΝ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΟΛΕΝΑΚΗΣ
ΠΩΛ ΝΤΕ ΠΑΓΙΕΝ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΑΤΣΗΣ
BRENTHIS RAMANTHIS
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΥΦΙΛΤΖΟΓΛΟΥ
ΤΥΡΤΑΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΨΑΛΤΗΣ
Ε. ΞΑΝΘΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΑΡΗΣ

ΠΥΡΟΒΑΣΙΕΣ διήγημα 

IAN WICKER
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΕΑΔΕΛΛΗ
ΛΙΝΟΣ ΜΑΥΡΟΣ
ΘΑΝΟΣ ΓΩΓΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΡΑΔΙΚΗΣ
ΠΑΝΟΣ ΖΩΗΣ
ΝΑΝΣΥ ΛΕΣΚΑ
ΜΠΕΛΙΚΑ ΚΟΥΜΠΑΡΕΛΗ
ΓΑΛΗΝΗ ΚΑΤΜΑΝΤΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΦΟΓΙΑΝΝΗ
ΙΡΙΣ ΤΥΦΛΩΣΟΥΡΤΗ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΤΑΛΟΥΣΗΣ
ΤΕΡΗΣ ΧΙΟΝΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΑ-ΡΟΔΑΝΔΗ ΣΚΟΥΝΑΚΗ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΗ
ΧΑΡΑ ΣΙΩΜΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΒΒΟΥΝΙΔΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΨΑΡΡΑΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA