Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Η πέμπτη κατά σειρά ταινία του 25χρονου Καναδού Ξαβιέ Ντολάν (Xavier Dolan) με καταγωγή από το γαλλόφωνο Κεμπέκ. Πρόκειται για ένα σκληρό ψυχογράφημα μεγάλου μήκους για την προβληματική συνύπαρξη ενός εφήβου με ελλειμματική προσοχή και υπερκινητικότητα, του Στίβεν, με την γοητευτική χήρα και προσφάτως απολυμένη μητέρα του, Ντάι. Την σχέση μητέρας και γιου ενισχύει ο ρόλος της ιδιόμορφης γειτόνισσας, Κάιλα, η παρουσία της οποίας «ανακουφίζει» κάπως την σκληρότητα της αφήγησης.

Ο Ντολάν τολμά να προσεγγίσει με ιδιαίτερη ευκρίνεια το κρίσιμο ζήτημα μιας -από τις πλέον διαδεδομένες στον δυτικό κόσμο- παιδικής διαταραχής που απ’ ό,τι φαίνεται αποτελεί τη συχνότερη αποκλίνουσα συμπεριφορά σε παιδιά σχολικής ηλικίας, με τα αγόρια να κατέχουν την «πρωτιά».


Το «Mommy» σκιαγραφεί την τρυφερή αλλά ταυτόχρονα βίαιη σχέση μιας μητέρας με τον δεκαπεντάχρονο γιο της μέσα στο αποπνικτικό περιβάλλον του σήμερα: μονογονεϊκές οικογένειες, βία, αναμορφωτήρια, απόπειρες αυτοκτονίας, ανεργία και η ανάγκη ενός παιδιού για συντροφιά και επικοινωνία.

Τα στενά ασφυκτικά πλάνα συνομιλούν με ενδιαφέρουσες ψηφιακές λήψεις που φαίνεται να ανοίγουν για λίγο στις δύο πιο «ευρύχωρες» συναισθηματικά σκηνές. Για να ακολουθήσει σαν γροθιά στο στομάχι η απόπειρα αυτοκτονίας του ήρωα σε σούπερ μάρκετ ή η σκηνή όπου η μητέρα σταματάει με το αυτοκίνητο στη μέση του πουθενά και λίγο μετά η απρόσμενη ακινητοποίηση του παιδιού από ομάδα ψυχιατρικών υπαλλήλων. Το υπέροχο σκηνοθετικά fast forward που θέλει τη μητέρα (ή  τον θεατή;) να «ταξιδεύει» στο μέλλον που ίσως να μην έρθει ποτέ, συνδέεται σχεδόν αριστουργηματικά με τον επίλογο και τη φωνή της Lana Del Rey.


Ενδιαφέρουσες, τέλος, οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών, Αν Ντορβάλ και Σουζάν Κλεμάν αλλά και του νεαρού Αντουάν-Ολιβιέ Πιλόν που υποδύεται άρτια έναν τόσο απαιτητικό και λεπτό -από άποψη ευαισθησίας- ρόλο. Μία κινηματογραφική απόπειρα ενός παιδιού που φαίνεται να έχει μέλλον, παρόλο που η αποστειρωμένη ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή εξακολουθεί να προσεγγίζει με ιδιαίτερο σκεπτικισμό σενάρια όπως αυτό του «Mommy».

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA