Τα "Λίγα σύκα απ' τα γαϊδουράγκαθα" της Edna St. Vincent Millay στις κατακτήσεις του Κοσμά Βίδου για το 2017, στο τελευταίο ΒΗΜΑgazino του έτους.

Η Αγγελική Λάλου γράφει στο Fractal για το "Ντάλιτ" (Εκδ. Θράκα, 2017) της Εύας Σπαθάρα

Η Γιώτα Κωνσταντινίδη γράφει στο parallaximag.gr για τη "Βεγγέρα" της Μαργαρίτας Νταλακμάνη

"Όψεις της διαλεκτικής και του ονείρου στη σκέψη του Βάλτερ Μπένγιαμιν", του Φάνη Παπαγεωργίου

"Ο τελευταίος αριθμός" του Βάιου Κουτριντζέ, στην εφημερίδα "Ελευθερία"

"Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ" του Κώστα Κουτρουμπάκη, Σύντομο κριτικό σημείωμα πάνω στους εισαγωγικούς στίχους του «Ελπήνορα» του Τάκη Σινόπουλου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ηλίας Τσέχος
'' Α γ ρ ι ό χ ο ρ τ ο  σ τ ό μ α '', Ενδυμίων 2015
.
.
'' Οι ποιητές μισήθηκαν / Όσο αγαπήθηκαν...''
.
«Δεν ψιθυρίζεσαι / Κραυγείς / Διαιωνίζεις / Επήρα λάθος δρόμο / Ξηραίνεσαι χλωραίνεσαι / Άγρια άγρια / Όχι δεν γράφω να / Συγχωρηθεί ο Θάνατος / Να πας τουαλέτα / Άλλη μία ιδρωμένο sex / Δεν γράφω να / Ομορφαίνουν /
Χεσμεναόνειρα / Χορτοβρυκόλακες / Ανέμοι»
«Άκου πουλάκι μου! / Αδιάφοροι οι θεοί για ανθρώπους /
Αυτοί για θεούς ενδιαφέρονται / Άντε ! Πέτα /
Οι φωλιές είναι / Θάνατοι γλυκείς /
Μήτε γουλιά στο σύμπαν / Στάλα θάματος
Πτερέ / Δεν γράφω να / Αποφυλακιστώ
Να αποκεφαλιστώ / Να μετανιώσεις
Ζαλιστώ / Ελλάδα / Κάμε τη δουλειά σου
Μείνε μακριά μου / Να μια ανάστροφη»
.
Κυκλοφορεί το 11ο βιβλίο του Ημαθιώτη ποιητή Ηλία Τσέχου, από τις
εκδόσεις Ενδυμίων 2015, και τα 42 ποιήματα χωνεύουν και ξερνούν τις
εποχές μιας άνοιξης, βουτώντας το ψωμί στο θάνατο του νου, μίας πα-
γκόσμιας κοινότητας μίσος αναμασώντας.
Ο Σίμος Ανδρονίδης τονίζει στις αναφορές του:
'' Το ποιητικό «Αγριόχορτο στόμα» αποτελεί μια σύγχρονη και κρισιακή
συνάμα ποιητική κραυγή, εκεί όπου ο ποιητής παρεμβαίνει ενεργά ανα-
σύροντας στην επιφάνεια μνήμες και κρυμμένες αξίες.
Διακρίνεται για τον ωμό ρεαλισμό , για την «γήινη» επαφή του ποιητή με
τις λέξεις και την ποίηση, και τελικά για την ίδια την συγκρότηση μίας ζώ-
σας ποιητικής πράξης.
Είναι δύσκολο να γράφεις ποίηση την εποχή της βαθιάς οικονομικής κρί-
σης. Κι όμως, ο Ηλίας Τσέχος τοποθετεί την ποίηση του στην «καρδιά»
της οικονομικής κρίσης, καταγράφοντας σκέψεις και πράξεις μίας δύσκο-
λης κοινωνικοπολιτικής καθημερινότητας. Θα έλεγα πως του αξίζει ο χαρακτηρισμός μείζων «κρισιακός» ποιητής καθότι η κρισιακή ποιητική
του ταυτότητα λειτουργεί σαν πυξίδα και εργαλείο αποδόμησης των δια-
φόρων εκφάνσεων της κρίσης. Η ποιητική του πρόζα προσδίδει εύρος
στον άνθρωπο, τον συγκροτεί ξανά και ξανά ως ποιητικό ον.
Στο «Αγριόχορτο στόμα» ο ποιητής επιδιώκει να υπερβεί τις θλιμμένες
γωνίες της σιωπής και της λήθης, προσδίδοντας έρμα και νόημα στις
υπαρξιακές αναζητήσεις της καθημερινότητας.
Κι έτσι, αναδύεται η ποίηση της «μιας ανάσας», καυτή, ιδρωμένη και
«γυμνή», η ποίηση που πόρρω απέχει από την γλυκιά εξιδανίκευση της
ζωής '' .
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA