Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ηλίας Τσέχος
'' Α γ ρ ι ό χ ο ρ τ ο  σ τ ό μ α '', Ενδυμίων 2015
.
.
'' Οι ποιητές μισήθηκαν / Όσο αγαπήθηκαν...''
.
«Δεν ψιθυρίζεσαι / Κραυγείς / Διαιωνίζεις / Επήρα λάθος δρόμο / Ξηραίνεσαι χλωραίνεσαι / Άγρια άγρια / Όχι δεν γράφω να / Συγχωρηθεί ο Θάνατος / Να πας τουαλέτα / Άλλη μία ιδρωμένο sex / Δεν γράφω να / Ομορφαίνουν /
Χεσμεναόνειρα / Χορτοβρυκόλακες / Ανέμοι»
«Άκου πουλάκι μου! / Αδιάφοροι οι θεοί για ανθρώπους /
Αυτοί για θεούς ενδιαφέρονται / Άντε ! Πέτα /
Οι φωλιές είναι / Θάνατοι γλυκείς /
Μήτε γουλιά στο σύμπαν / Στάλα θάματος
Πτερέ / Δεν γράφω να / Αποφυλακιστώ
Να αποκεφαλιστώ / Να μετανιώσεις
Ζαλιστώ / Ελλάδα / Κάμε τη δουλειά σου
Μείνε μακριά μου / Να μια ανάστροφη»
.
Κυκλοφορεί το 11ο βιβλίο του Ημαθιώτη ποιητή Ηλία Τσέχου, από τις
εκδόσεις Ενδυμίων 2015, και τα 42 ποιήματα χωνεύουν και ξερνούν τις
εποχές μιας άνοιξης, βουτώντας το ψωμί στο θάνατο του νου, μίας πα-
γκόσμιας κοινότητας μίσος αναμασώντας.
Ο Σίμος Ανδρονίδης τονίζει στις αναφορές του:
'' Το ποιητικό «Αγριόχορτο στόμα» αποτελεί μια σύγχρονη και κρισιακή
συνάμα ποιητική κραυγή, εκεί όπου ο ποιητής παρεμβαίνει ενεργά ανα-
σύροντας στην επιφάνεια μνήμες και κρυμμένες αξίες.
Διακρίνεται για τον ωμό ρεαλισμό , για την «γήινη» επαφή του ποιητή με
τις λέξεις και την ποίηση, και τελικά για την ίδια την συγκρότηση μίας ζώ-
σας ποιητικής πράξης.
Είναι δύσκολο να γράφεις ποίηση την εποχή της βαθιάς οικονομικής κρί-
σης. Κι όμως, ο Ηλίας Τσέχος τοποθετεί την ποίηση του στην «καρδιά»
της οικονομικής κρίσης, καταγράφοντας σκέψεις και πράξεις μίας δύσκο-
λης κοινωνικοπολιτικής καθημερινότητας. Θα έλεγα πως του αξίζει ο χαρακτηρισμός μείζων «κρισιακός» ποιητής καθότι η κρισιακή ποιητική
του ταυτότητα λειτουργεί σαν πυξίδα και εργαλείο αποδόμησης των δια-
φόρων εκφάνσεων της κρίσης. Η ποιητική του πρόζα προσδίδει εύρος
στον άνθρωπο, τον συγκροτεί ξανά και ξανά ως ποιητικό ον.
Στο «Αγριόχορτο στόμα» ο ποιητής επιδιώκει να υπερβεί τις θλιμμένες
γωνίες της σιωπής και της λήθης, προσδίδοντας έρμα και νόημα στις
υπαρξιακές αναζητήσεις της καθημερινότητας.
Κι έτσι, αναδύεται η ποίηση της «μιας ανάσας», καυτή, ιδρωμένη και
«γυμνή», η ποίηση που πόρρω απέχει από την γλυκιά εξιδανίκευση της
ζωής '' .
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA