Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Ο καλός κινηματογράφος έχει όνομα: «Μακριά από τους ανθρώπους» (Loin des Hommes). Η νέα ταινία του Νταβίντ Ελχόφεν (David Oelhoffen), βασισμένη στο διήγημα  “Η Φιλοξενία” του Αλμπέρ Καμύ, με πρωταγωνιστές τον συγκλονιστικό Βίγκο Μόρτενσεν (Viggo Mortensen) και τον ανερχόμενο Ρεντά Κατέμπ (Reda Kateb), στην εμπόλεμη Αλγερία του 1954.

Όλα ξεκινούν όταν ο Daru, πρώην αξιωματικός του γαλλικού στρατού και δάσκαλος γαλλικής γλώσσας σε ένα μικρό χωριό στα ορεινά της Αλγερίας, υποχρεώνεται να παραδώσει στις αρχές έναν νεαρό Άραβα δολοφόνο, τον Mohamed. Η φυγάδευση του δολοφόνου στο σχολείο και το ανελέητο ανθρωποκυνηγητό που ακολούθησε από μανιασμένους συγγενείς του δολοφονημένου, θα φέρουν αναπάντεχη τροπή στην ιστορία.


Δάσκαλος και δολοφόνος περιπλανώμενοι στο άγριο τοπίο, συλλαμβάνονται από αντάρτες ιθαγενείς που μάχονται κατά τις γαλλικής αποικιοκρατίας και οδηγούνται στα λημέρια τους. Απρόσμενες συμπτώσεις και μοναδικά δείγματα αλτρουισμού εναλλάσσονται με το απελευθερωτικό μένος των αραβόφωνων και τον τελικό αποδεκατισμό τους από τις αποικιοκρατικές ριπές των οπλοπολυβόλων. Συνταράζει η σκηνή όπου οι Γάλλοι στρατιώτες παρατάσσουν τα πτώματα των ανταρτών το ένα δίπλα στο άλλο καταμεσής του έρημου τοπίου αλλά και η αφοπλιστική φράση, λίγο αργότερα, του Daru στον αξιωματικό των γάλλων στρατιωτών για το άδικο της επίθεσης. Σε τόπους, εξάλλου, όπου φλέγονται από αποικιοκρατικές επιβολές, η δικαιοσύνη μοιάζει να συνυπάρχει με το άδικο και η ελευθερία παραδίδει τη σκυτάλη στο θράσος της επεκτατικής πολιτικής των ξένων δυνάμεων. 

Κορυφαία σκηνοθεσία και φωτογραφία, υποδειγματικές ερμηνείες, πολύ καλή μουσική του Νικ Κέιβ και του Γουόρεν Έλις -με συμμετοχή μάλιστα και του Ψαραντώνη, σκληρές υποδόριες αλήθειες που κάνουν τα μάτια να βουρκώνουν και απερίγραπτα σκληροτράχηλα τοπία της οροσειράς του Άτλαντα. Δεν είναι λίγοι, μάλιστα, εκείνοι που μίλησαν για αυτούσια μεταφορά της λογοτεχνίας του Καμύ στο κινηματογραφικό πανί. Και ίσως να μην έχουν άδικο.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA