Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.


Ποιητής 

Παρθένα λέξη
δέξου την πίεσή μου.
Την ποίησή μου.

Ρυτίδες

Έσχισαν το πρόσωπό μου.
Ενώνω τα κομμάτια.
Με δάκρυα διαρκείας.

Το   Παρελθόν

Το παρελθόν είναι ένα τρένο.
Φθάνει κατάματα στη νύχτα σου
σταθμεύει εκεί για μια αστάθμητη στιγμή -
σχισμή που ανοίγει κι αναβλύζει ίσκιους
πνοές βιτσιές στου ταξιδιού το εκκρεμές.
Το παρελθόν είναι ένα άδειο τρένο.
Φτάνει τη νύχτα σου στο τέρμα.


Παρτίδα   Σκάκι

Διάλεξε ελεύθερα το πιόνι σου και γίνε
στρατιώτης ήρωας στην πρώτη τη γραμμή
πύργος ακάθεκτος σε κάθε επιδρομή
άλογο σε περισυλλογή πριν απ’ τον καλπασμό σου
αξιωματικός με αμέτρητα παράσημα στο βιογραφικό σου
Βασίλισσα ακόμα ή και Βασιλιάς - νικητής θριαμβευτής
σωτήρας της παρτίδας.
Διάλεξε ελεύθερα το πιόνι σου και μείνε
να περιμένεις από Κείνον
την επόμενη, την κάθε κίνησή σου.

Ακινησία

Ατμόσφαιρά μου είναι η ακινησία.
Μέσα της ρυθμικά προσηλωμένη
οξυγονώνομαι γιγαντώνομαι υψώνομαι
στις πλάτες πάνω δεκάδων μυρμηγκιών
που αθόρυβα με σέρνουνε και μαλακά
με πάνε στη φωλιά τους.


Φυσική   Τάξη

Ένα πρωί θα ξημερώσει βράδυ.

Όσοι προσέλθουνε πιστοί
γαλήνιοι θ’ αλλάξουνε πλευρό
στον ύπνο θα στοιβάξουνε τον χθεσινό
κι άλλο μακάριο ροχαλητό
και ακόμη ένα όνειρο
αληθινό.

Όσοι λιγοστοί απιστήσουν
- κι ανήμεροι ξεσηκωθούν -
στην άκρη της νύχτας θα βαδίσουν
τη νύχτα από την άκρη της ν’ αναποδογυρίσουν.
(Οι βλάσφημοι, θ’ αμφισβητήσουν
με λόγο και με πράξη
την φυσική του κόσμου τάξη).

Στο   πρώτο   σκαλί

Ο γέροντας ποιητής Ευμένης
της νιότης του το έργο αναζητά.
Γυρνά παλιά περιοδικά,
ανθολογίες του καιρού,
ποιητικά χαρτιά νυχτέρια ·
την άκρη του δεν βρίσκει - ακινητεί
μες στη στιγμή ξηλώνει και χαλνά
ποιήματα της δόξας του αρτιμελή και πλήρη
πασχίζει να φτάσει στην αρχή
να κλείσει στο μπουμπούκι
που μπρος του κείται πέταλα
και φύλλα μαδημένα.

Της   γυναίκας   του   πρωτομάστορα

Στον πρώτο στίχο ένιωσε το κάλεσμα του Χάρου.
Σαράντα πέντε μάστοροι κι εξήντα μαθητάδες
σκιές ηχούν στα μάτια της, σειρήνες στα αυτιά της
το χτίσιμο το γκρέμισμα σε μία μέσα μέρα
και το πουλί που κελαηδεί μ’ ανθρωπινή λαλίτσα.
Ο πρωτομάστορας πλουμίδια δε φορεί, δεν πέφτει
του θανάτου, μονάχα κοιτά, συνθέτει από ψηλά

τη μπετονιέρα σύγκορμη ν’ αλέθει τη σιωπή της.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA