Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.


«Χορεύουμε απο τη μήτρα στον τάφο»

Ετσι, συνοπτικά, περιγράφει ο Γίρζι Κύλιαν, ο κορυφαίος τσέχος χορογράφος ,  την αποψή του  για την τέχνη του χορού με αφορμή την παράσταση  του East Shadow που παρουσιάστηκε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Διευθυντής του Nederlands Dans Theater για 24 χρόνια,  εχει στο ενεργητικό του  πάνω από 90 χορογραφίες .Δημιουργός της ομάδας NDT3 ,  συνεχίζει πειραματιζόμενος διαρκώς με τις νέες τεχνολογίες,προβάλλοντας  την τέχνη  του χορού  με μοναδικό τρόπο.

East Shadow είναι ο τίτλος της τελευταίας του δημιουργίας,που  είναι εμπνευσμένη από το θεατρικό  έργο του Samuel Beckett “το τέλος του παιχνιδιού»(1957) αλλά και από τη φυσική καταστροφήι που έπληξε την Φουκουσίμα της Ιαπωνίας το 2011.

Ένα τοπίο μπεκετικό, με την σκηνή ουσιαστικά χωρισμένη σε δύο πανομοιότυπα δωμάτια, ένα πραγματικό και ένα βιντεοσκοπημένο, δύο ηλικιακά ώριμοι χορευτές,ενας άντρας και μια γυναίκα,εκφράζουν  με την γλώσσα του σώματος,πότε γαντζωμένοι ο ενας από τον αλλον και πότε μοναχικά, με άψογη τεχνική ,την συνάντηση τους ,τον έρωτα,την αγάπη,τη φθορά της καθημερινότητας μέσα από την κοινή τους συμβίωση ,την απώλεια,τον εγκλωβισμό και το θάνατο.

Σε συγχρονισμό με την ζωντανή χορογραφία και πάντα  κάτω από  τους ήχους της μουσικής του  Franz Schubert  από την πιανίστα Tomoko Mukaiyama ,στο διπλανό δωμάτιο,  οι δύο χορευτές ,η Sabine  Kupferberg  και ο αμερικάνος χορευτής Gary Chryst , εμφανίζονται σε παράλληλη δράση ,βιντεοσκοπημένοι και οι δύο σε φυσικές διαστάσεις.

Ετσι και ενώ το  πραγματικό  συμπλέκεται με το άυλο σε μία αλυσίδα μεταμορφώσεων,  η γλώσσα του σώματος πασχίζει να υψώσει την κραυγή αγωνίας που κατέχει και κατοικεί την ανθρώπινη ύπαρξη. Το ορμητικό νερό  κατακλύζει την σκηνή και οι ζωές τους σκόρπια κομμάτια πιά, παρασύρονται  στην εφιαλτική δίνη του.

Το ρημαγμένο εξωτερικό τοπίο προβάλλει ανάγλυφα τις εσωτερικές ρηγματώσεις,την σπασμωδικότητα,το ανέλπιδο και εσχατολογικό ταξίδι της ύπαρξης.

Η κατασκευή του βίντεο και η επεξεργασία του ηχητικού περιβάλλοντος, ανήκουν στον Jason Akira Somma,ο σχεδιασμός των κοστουμιών (ρούχα μεσοπολέμου) στους Joke Visser και Hermien Hollander και οι φωτισμοί στον Loes Schakenbos.

Η πρεμιέρα του East Shadow έγινε στην Ιαπωνία στην σκιά της ανυπολόγιστης καταστροφής της Φουκουσίμα, το 2011.

Μια παράσταση μαγική, οπου, με εργαλείο τα σώματα των χορευτών του, ο Γίρζι Κύλιαν ανίχνευσε και φώτισε  επι σκηνής, τις ακραίες σκοτεινές  περιοχές της ανθρώπινης ψυχής.


Η μεταφυσική ομορφιά της παράστασης αυτής, μας καθήλωσε. 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA