Πώς μιλάμε για την καινούργια Ελληνική ποίηση (video)

Για τη συλλογή διηγημάτων «Όμορφοι έρωτες» του Ιάκωβου Ανυφαντάκη, (εκδ. Πατάκης), γράφει η Ειρήνη Σταματοπούλου

Φώτης Μανίκας, Ποιήματα (1η εμφάνιση)

«Ποίηση στη σχάρα» του Πέτρου Γκολίτση:«Από τις αφετηρίες στην ολοκλήρωση του μοντερνισμού: ο Νάνος Βαλαωρίτης»

Ελευθερίας  άποψη

Όταν  διαβάζεις  Λιλή Ζωγράφου , εκτός  από  την  αστείρευτη  ευφορία  που
νοιώθεις για  την  αυθεντικότητα  του  λόγου  της  και  την  εντιμότητα  που  σε
αφοπλίζει  από  την  μια , από  την  άλλη  σε  κάνει  συμμέτοχο  στα  δρώμενα
έχεις  την  δυνατότητα  μέσα  από  τα  κείμενα  της , να  γίνεις  συλλέκτης
κάποιων  απόψεων  και  κάποιων  θέσεων , που  ήδη  μέσα  σου , σε  ανύποπτο
χρόνο  έχεις  σκεφθεί , έχεις  επεξεργαστεί  και  έρχεσαι  τώρα  να  συμφωνήσεις
μαζί  της , πανηγυρίζοντας  πως  έχεις  δικαιωθεί.
 Τι  θέλω  να  πω  ακριβώς ?              
Ανοίγοντας  μία  μεγάλη  παρένθεση , σας  καλώ να  θυμηθούμε την  ρήση
"με  τέτοιου  είδους  λεονταρισμούς  δεν  φέρνεις  αποτέλεσμα". Αλήθεια
ξέρετε  από  που  βγαίνει  η  λέξη  λεονταρισμός ;Θα  σας  πω  εγώ .
Κάποια  λέαινα  λοιπόν , προκειμένου  να  προστατεύσει  το  θήραμα  της
από  την  αγέλη  των  υαινών  που  είναι  περικυκλωμένη , αρχίζει  τους
βρυχηθμούς  μήπως  και  τις  φοβίσει . Μάταια  όμως , γιατί  οι  ύαινες
με  καταλυτική  αριθμητική  υπεροχή, θα  πάρουν  τελικά  το  θήραμα
και  η  λέαινα  θα  αποχωρίσει , γλυτώνοντας  τουλάχιστον  το  τομάρι  της.
Όλους  τους  βρυχηθμούς  λοιπόν  που  έβγαζε τους  αποκαλούμε ,  λεονταρισμούς .
Πολλές  φωνές  ή  πράξεις  χωρίς  αποτέλεσμα !
Κλείνοντας  τη  παρένθεση  και  επανερχόμενος  στα  κείμενα  της  λατρεμένης  μου
Λιλής , διαβάζω  από  το  "Επάγγελμα  πόρνη" και  από  το  εδάφιο  "κινδυνεύει
η  ζωή"[αρνούμαι , αρνούμαι  γιατρέ  ν’ ακούσω άλλες  φιγουρατζίδικες
αυτοδιαφημίσεις "Δεν  πιστεύω   τίποτα , δεν  ελπίζω  τίποτε , είμαι  λεύτερος"].
Είμαι  τελείως  πεπεισμένος , πως  σας  είναι  γνωστή  η  ρήση , μια  και  είναι
γραμμένη στην  ταφόπλακα αυτού , που  την  είπε .
Για  ’κείνο  που  δεν  είμαι  και  δεν  ήμουνα  ποτέ  σίγουρος , είναι  το  γεγονός
πόσο  μεγάλη  τη  βρίσκεται  κάποιοι  από  εσάς , αυτή  τη  ρήση  ή  συμφωνείτε
με  ’μένα  και  την   Λιλή , που  ούτε  λίγο  ούτε  πολύ , υποστηρίζουμε ,  πως  ενώ
ακούγεται  μεγαλειώδης , δεν  είναι  παρά  μόνο , μια  ένδειξη  δειλίας
και  τίποτε  παραπάνω , ένας  λεονταρισμός .
Τώρα  για  να  επανέλθω  και  να  συμπληρώσω , τον  αρχικό  συλλογισμό  μου
θα  έλεγα , πόση  αγαλλίαση  ένιωσα , διαβάζοντας  και  συμφωνώντας με  τις
απόψεις  κάποιου , που  ούτε  καν  γνωρίζω.
Αλίμονο  και  τρεις  αλίμονο!!!
Αλίμονο  αν  δεν  πιστεύω  στον  άνθρωπο.
Αλίμονο  αν  δεν  πιστεύω  στην  δικαίωση  του , που  δεν  είναι  τίποτε  περισσότερο
τίποτε  λιγότερο , από  το  να  καταφέρει , να  υποβαθμίσει, να  ευτελίσει  θα  έλεγα
καλύτερα , την  έννοια  θεός.
Τέλος  το  μόνο  που  φοβάμαι , είναι  ο  ΕΑΥΤΟΣ  μου
Τώρα  για  το  πόσο  ελεύθερος  είμαι , θέλει  μεγάλη  συζήτηση . Και  επειδή  από
τις  μεγάλες  συζητήσεις , δεν  βγαίνει  σχεδόν  τίποτε , θα  σας  πω  την  άποψη 
μου περί  ελευθερίας , διαφωνώντας  κάθετα  σ’ αυτό  το  σημείο  με  την
άποψη  της  Λιλής , ότι  δηλαδή  η  λευτεριά  είναι  διαβατήριο  για  τον  θάνατο .
Μια  τέτοια  τοποθέτηση  τη  βρίσκω  άκρως  μεταφυσική  και  εγώ  δεν  πιστεύω
σε  τίποτε  μεταφυσικό .
Όπως  λέει  ο  Επίκουρος , όταν  θα  έλθει  ο  θάνατος , εγώ  δεν  θα  είμαι  εκεί !!!!
Άρα  δεν  θα  τον  γνωρίσω!!! Άρα  δε  χρειάζομαι  διαβατήριο  για  το  άγνωστο!!!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ  λοιπόν  θα  ήμουνα , εάν  δεν  ερχόμουν  στον  κόσμο  αυτόν
ΕΡΗΜΗΝ  μου.  Από  την  στιγμή  όμως  που  ήλθα , ελεύθερος  θα  ήμουν  εάν  ΔΕΝ
α)  ανάπνεα   β)  πείναγα   γ)  δίψαγα   δ)  ζεσταινόμουν   ε)  κρύωνα   στ)  αρρώσταινα
ζ)  πόναγα   η)  υπέκυπτα  στον  ίμερο , τέλος  εάν  είχα  την  δυνατότητα  να
γνωρίσω  τον  δημιουργό  μου .Αυτή  κατά  τη  γνώμη  μου  την  ταπεινή  θα  ήταν
η  απόλυτη  ελευθερία!!!
Σχετική  όμως ,  ή  εάν  προτιμάτε  άποψη  γι  αυτή (ελευθερία) , μπορεί  να  έχει
ο  οποιοσδήποτε  και  να  είναι  σωστή , μόνο  γι  αυτόν  τον  ίδιο  που

την  εκφράζει.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA