Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Ελευθερίας  άποψη

Όταν  διαβάζεις  Λιλή Ζωγράφου , εκτός  από  την  αστείρευτη  ευφορία  που
νοιώθεις για  την  αυθεντικότητα  του  λόγου  της  και  την  εντιμότητα  που  σε
αφοπλίζει  από  την  μια , από  την  άλλη  σε  κάνει  συμμέτοχο  στα  δρώμενα
έχεις  την  δυνατότητα  μέσα  από  τα  κείμενα  της , να  γίνεις  συλλέκτης
κάποιων  απόψεων  και  κάποιων  θέσεων , που  ήδη  μέσα  σου , σε  ανύποπτο
χρόνο  έχεις  σκεφθεί , έχεις  επεξεργαστεί  και  έρχεσαι  τώρα  να  συμφωνήσεις
μαζί  της , πανηγυρίζοντας  πως  έχεις  δικαιωθεί.
 Τι  θέλω  να  πω  ακριβώς ?              
Ανοίγοντας  μία  μεγάλη  παρένθεση , σας  καλώ να  θυμηθούμε την  ρήση
"με  τέτοιου  είδους  λεονταρισμούς  δεν  φέρνεις  αποτέλεσμα". Αλήθεια
ξέρετε  από  που  βγαίνει  η  λέξη  λεονταρισμός ;Θα  σας  πω  εγώ .
Κάποια  λέαινα  λοιπόν , προκειμένου  να  προστατεύσει  το  θήραμα  της
από  την  αγέλη  των  υαινών  που  είναι  περικυκλωμένη , αρχίζει  τους
βρυχηθμούς  μήπως  και  τις  φοβίσει . Μάταια  όμως , γιατί  οι  ύαινες
με  καταλυτική  αριθμητική  υπεροχή, θα  πάρουν  τελικά  το  θήραμα
και  η  λέαινα  θα  αποχωρίσει , γλυτώνοντας  τουλάχιστον  το  τομάρι  της.
Όλους  τους  βρυχηθμούς  λοιπόν  που  έβγαζε τους  αποκαλούμε ,  λεονταρισμούς .
Πολλές  φωνές  ή  πράξεις  χωρίς  αποτέλεσμα !
Κλείνοντας  τη  παρένθεση  και  επανερχόμενος  στα  κείμενα  της  λατρεμένης  μου
Λιλής , διαβάζω  από  το  "Επάγγελμα  πόρνη" και  από  το  εδάφιο  "κινδυνεύει
η  ζωή"[αρνούμαι , αρνούμαι  γιατρέ  ν’ ακούσω άλλες  φιγουρατζίδικες
αυτοδιαφημίσεις "Δεν  πιστεύω   τίποτα , δεν  ελπίζω  τίποτε , είμαι  λεύτερος"].
Είμαι  τελείως  πεπεισμένος , πως  σας  είναι  γνωστή  η  ρήση , μια  και  είναι
γραμμένη στην  ταφόπλακα αυτού , που  την  είπε .
Για  ’κείνο  που  δεν  είμαι  και  δεν  ήμουνα  ποτέ  σίγουρος , είναι  το  γεγονός
πόσο  μεγάλη  τη  βρίσκεται  κάποιοι  από  εσάς , αυτή  τη  ρήση  ή  συμφωνείτε
με  ’μένα  και  την   Λιλή , που  ούτε  λίγο  ούτε  πολύ , υποστηρίζουμε ,  πως  ενώ
ακούγεται  μεγαλειώδης , δεν  είναι  παρά  μόνο , μια  ένδειξη  δειλίας
και  τίποτε  παραπάνω , ένας  λεονταρισμός .
Τώρα  για  να  επανέλθω  και  να  συμπληρώσω , τον  αρχικό  συλλογισμό  μου
θα  έλεγα , πόση  αγαλλίαση  ένιωσα , διαβάζοντας  και  συμφωνώντας με  τις
απόψεις  κάποιου , που  ούτε  καν  γνωρίζω.
Αλίμονο  και  τρεις  αλίμονο!!!
Αλίμονο  αν  δεν  πιστεύω  στον  άνθρωπο.
Αλίμονο  αν  δεν  πιστεύω  στην  δικαίωση  του , που  δεν  είναι  τίποτε  περισσότερο
τίποτε  λιγότερο , από  το  να  καταφέρει , να  υποβαθμίσει, να  ευτελίσει  θα  έλεγα
καλύτερα , την  έννοια  θεός.
Τέλος  το  μόνο  που  φοβάμαι , είναι  ο  ΕΑΥΤΟΣ  μου
Τώρα  για  το  πόσο  ελεύθερος  είμαι , θέλει  μεγάλη  συζήτηση . Και  επειδή  από
τις  μεγάλες  συζητήσεις , δεν  βγαίνει  σχεδόν  τίποτε , θα  σας  πω  την  άποψη 
μου περί  ελευθερίας , διαφωνώντας  κάθετα  σ’ αυτό  το  σημείο  με  την
άποψη  της  Λιλής , ότι  δηλαδή  η  λευτεριά  είναι  διαβατήριο  για  τον  θάνατο .
Μια  τέτοια  τοποθέτηση  τη  βρίσκω  άκρως  μεταφυσική  και  εγώ  δεν  πιστεύω
σε  τίποτε  μεταφυσικό .
Όπως  λέει  ο  Επίκουρος , όταν  θα  έλθει  ο  θάνατος , εγώ  δεν  θα  είμαι  εκεί !!!!
Άρα  δεν  θα  τον  γνωρίσω!!! Άρα  δε  χρειάζομαι  διαβατήριο  για  το  άγνωστο!!!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ  λοιπόν  θα  ήμουνα , εάν  δεν  ερχόμουν  στον  κόσμο  αυτόν
ΕΡΗΜΗΝ  μου.  Από  την  στιγμή  όμως  που  ήλθα , ελεύθερος  θα  ήμουν  εάν  ΔΕΝ
α)  ανάπνεα   β)  πείναγα   γ)  δίψαγα   δ)  ζεσταινόμουν   ε)  κρύωνα   στ)  αρρώσταινα
ζ)  πόναγα   η)  υπέκυπτα  στον  ίμερο , τέλος  εάν  είχα  την  δυνατότητα  να
γνωρίσω  τον  δημιουργό  μου .Αυτή  κατά  τη  γνώμη  μου  την  ταπεινή  θα  ήταν
η  απόλυτη  ελευθερία!!!
Σχετική  όμως ,  ή  εάν  προτιμάτε  άποψη  γι  αυτή (ελευθερία) , μπορεί  να  έχει
ο  οποιοσδήποτε  και  να  είναι  σωστή , μόνο  γι  αυτόν  τον  ίδιο  που

την  εκφράζει.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA