Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
                 Δειλία

Οι υπαινιγμοί επικάθησαν στα ποτήρια του κρασιού.
Οι μύστες των επτάπυλων Θηβών, λιγόστεψαν.
Ξεπούλησαν οι οικήτορες τη χώρα τους.
Η οργή φυγαδεύτηκε στα σύνορα.
Στους θύλακες του
δυνητικού αν
κατατροπώθηκε
                           η δειλία.




                    Άνεμος

Σε είδα να πληθαίνεις στον κάμπο με τα στάχυα.
Να χορταίνεις αφή.
Να ξαπλώνεις, να χαίρεσαι.
Εκείνο το βράδυ σε είδα να μικραίνεις.
Μια αράχνη στο κατώφλι.
Ένα φως –ημίφως.
Το ρολόι που σήμανε οχτώ.
Ο καναπές
                 που έγειρε
κι έπεσες στο πρωινό
μ’ένα ποτήρι στο χέρι άδειο.
Κομμένη στα δυο.
Μισή φως μισή νάρκη
Νάρκη
            Ονείρων
                          Ωρών


  

                        Τροπή

Τ’ ακύμαντο του πελάγους ανασαίνεις και γίνεται ταραχώδες 
                              το ποτό σου.
Λικνίζεσαι στην πορφυρή υγρή του όψη.
Σε συλλαμβάνει η τάξη.
Περνά χειροπέδες στον ίλιγγό σου.
Στριμώχνεσαι στον τοίχο μαζί με τις άλλες βοκαμβίλιες.
Και καθώς σε πατούν, σκουραίνει το δάπεδο.
Έτσι είναι.
Ξεβάφουν τα αισθήματα όταν αναμειγνύονται στον ίδιο κάδο.




Από τη συλλογή «εν ώρα λήθης».


                                       Στίχοι



·        Υπνόσακοι κρύβουν τις ώρες.
                            Ζεστές, σαν κάστανα στην Αριστοτέλους.
                             Θέλουν κι αυτές τον οίκτο μας.






·        Ακεστήρας, η ψευδαίσθηση.
                                       Ημερεύει το ποτάμι.
                                      Αναίτια πληγώθηκες.                            








·        Όποιος λαθραία ονειρεύεται, στοχεύει με την πρώτη.

  

          Μελί και καίγεσαι.

Αποσπάς μια ηλιαχτίδα απ’ τα πλευρά
του γλάρου και τη φυτεύεις στα τετράδια σου.
Να που πήρε φως όλη η σελίδα.
Τόσο που αργοκαίγεται  απ’ άκρη σ’ άκρη.

Προφταίνεις να δεις σχήματα και χρώματα,
να εκραγείς μαζί, να χάσεις, να γεράσεις.

Κι  έρχεται δειλά  το μελί
της  σελίδας που καίγεται
και γλύφει  αργά  τις πληγές σου.

  


                          Απερισκεψία

Να ξυπνάς μ’ έναν κόκκινο ουρανό στην τσέπη και ο χρόνος
θηρίο ανήμερο
να  ζητά τα λουστρινάτα  του παπούτσια  να γυαλίσεις…
Οι άστεγοι, σου τραβούν το μαντήλι. Κατακόκκινο. Μην αρνηθείς.
Κι ας σε  ρήμαξαν οι έννοιες. Πάντα νάχεις κατά νου.
Πριν τυφλώσεις τον Πολύφημο, απήγγειλέ του ένα ποίημα.





     Επίκαιρο

Ένα πιάτο στοργή
Δεμένο με όστρακα.
Κι από πάνω να στάζει
Η ευθύνη του κόσμου.
Για κείνο το πιάτο που γέμισε μνήμη
Και ξεχείλισε οργή
Μην παραπονεθείς που για πάντα άδειασε.
Απέμεινε στην αυλή να το γλείφει η γάτα.




                      Κρίκος ακέραιος

Πατρίδες και παρτίδες.
Στο ίδιο χωνευτήρι παθών.
Η πρώτη να χάνεται από τη δεύτερη
Και τούτη να ποντάρει στην πρώτη.

-Μια παρτίδα ακόμη.

Με έντρομο ύφος ξυπνάς
Από το λήθαργο μεσαζόντων ονείρων.
Αυτά, βέβαια, κερδίζουν διπλά.
Από την παραγωγή υποσχέσεων
και την κατανάλωση μύθων.

Και η παρτίδα σώζεται.
Ράθυμα κάποιοι σκορπούν τα χαρτιά.
Και η νύχτα, με μαύρη δαντέλα,  αποπνέει σιμά τους.

Και η πατρίδα πενθεί.
Έντρομοι κάποιοι συλλέγουν χαρτιά .
Αποτυπώματα νύχτας σε ορθάνοιχτη πόρτα.












ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA