Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Βόλος,1970. Δημοσιεύεις διηγήματων, ποιήματων και μεταφράσεων διηγημάτων από τα ισπανικά σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες του Βόλου, στο ΠΟΙΕΙΝ και στη ΘΡΑΚΑ. Το 2004 διάκριση στον πανελλήνιο διαγωνισμό διηγήματος ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ (εκδ.ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ) και το 2010,  στο θέατρο της Παλιάς Ηλεκτρικής του Βόλου παρουσίαση του θεατρικού μου έργου ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ, καρπός της συνεργασίας μου με την ομάδα Χορού και Θεάτρου ΑΝΤΙ-ΘΕΣΙΣ.  Σπουδαστής του τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του ΕΑΠ.




 ΕΚΠΩΤΙΚά ΚΟΥΠόΝΙΑ


Ο πόλεμος ήτανε ανέκαθεν εδώ:
στο θαμπό μάτι του Κύκλωπα,
στο σπασμένο νυχάκι του μικρού σου δαχτύλου,
στη λάμψη του κεραυνού που ζωντάνεψε προσώρας
τοπία που δεν θα ήθελες να ξέρεις πως υπάρχουν,
στον κλαυσίγελο του κλόουν,
στα σπασμένα μυαλά των συνετών,
στο δίχως ίχνη μαχαίρι που ψάχνει το άδειο σου θηκάρι.

Ενίοτε του αρέσει και η ποίηση
(γιατί τη συγχέει  με τον στόμφο).
Τότε είναι που οι ποιητές σιωπούν
και  κάποιοι
-οι πιο αδύναμοι συνήθως-
γοητεύονται από τους καπνούς
(γιατί τους συγχέουν με τον στόμφο).

Γελάς με μια αφέλεια που  φωτίζει
το όχι και τόσο αθώο πια πρόσωπο σου,
καθώς το κτήνος,
με ύφος ταμία που εργάζεται νυχθημερόν,
 μετράει μνήματα,
σταυρούς ανώνυμους,
τάφους ομαδικούς
και αυτό που καίει στα μάτια σου
και το νομίζεις αισιοδοξία
ζητά τη χαριστική βολή:

Μια λέξη που ν’ αρχίζει,
όπως τελειώνει ένα ρήμα που δεν ήτανε
πάντα το ίδιο
αλλά πάντα χαλούσε τη σοδειά, νόθευε το κρασί
και μένει μετέωρη στο χρόνο
δίχως καμιά κατάληξη.

Μια κραυγή,
αυτή του αξεπέραστου θανάτου,
 κατανοητή μονάχα
στο θύτη και στο θύμα
όταν μέσα στις ενοχές τους και τις τύψεις
γίνονται ο ένας το είδωλο του άλλου.



  
ΙΝώ


Η Σαντορίνη στο φιλί σου
δάκρυσε για λίγο
κι απομακρύνθηκε  για πάντα
αφήνοντας πίσω της  ραγισμένους
τους τοίχους ενός σπιτιού
που φτιάχτηκε για να μείνει ημιτελές
μέσα στους αιώνες .

Τώρα τ’ όνομα σου
περνά σφυρίζοντας, δήθεν αδιάφορα,
μέσα από ανυποψίαστα απογεύματα
φυτεύοντας παντού φωτιές.

Έτσι συστήνεσαι στον κόσμο πλέον
κι εκεί που δεν σου ‘δινε κανένας σημασία
όλοι στέκονται μπροστά στις στάχτες
και μαγεμένοι καθρεφτίζονται, 
έτοιμοι να ορκιστούν
  πως δεν γεννήθηκαν ακόμη.

Κι αν έγινε,
πως,  δεν τους αγάπησε κανείς
ούτε καν από συμφέρον. 




ΑΝΑΤΡΟΠή

θεός χειμώνας
στις αντιρρήσεις μαζεύει
παλιά αποτσίγαρα
και
οπλίζει στρατούς
 τάγματα αγγέλων

και
μία ζητιάνα
συνέχεια δίπλα του
που ξέρει καλά
πως «το γκολάκι θα έρθει
στο ενενήντα και κάτι»,
τα χέρια της τρίβει
και προσφέρει φωτιά





ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA