Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.

Έρωτα με την ποίηση

Φορέστε ένα ποίημα
πριν έρθετε σ’ επαφή με το χαρτί.
Έτσι αποφεύγετε το ενδεχόμενο εγκυμοσύνης
και τη μετάδοση
λανθασμένα μεταδιδόμενων νοημάτων.

Σιγουρευτείτε
ότι τα θαυμαστικά είναι στο εξωτερικό μέρος του ποιήματος.
Αν είναι εσωτερικά, τότε το ποίημα είναι το μέσα έξω.
Πιέστε τη συναισθηματική κατάληξη του ποιήματος,
ώστε να μην υπάρχει παγιδευμένο λεξιλόγιο στη σκέψη σας.
Ενώ συνεχίζετε να πιέζετε την κλειστή πλευρά του ποιήματος
χρησιμοποιείστε τη γραφίδα σας 
προκειμένου να το ξετυλίξετε απαλά, σε πλήρη ανάπτυξη
μέχρι την βάση του.

Αν το ποίημα χαλαρώνει απομακρύνετέ το από την έμπνευση
και φορέστε ένα νέο ποίημα πριν συνεχίσετε τη γραφή.
Αμέσως μετά την κατάληξη
διαβάστε το προσεχτικά κρατώντας το ποίημα στη θέση του,
στη βάση της έμπνευσης.

Απομακρύνετε το ποίημα μόνο όταν η έμπνευση έχει πλήρως αποτραβηχτεί.
Μην απορρίπτετε ποτέ τα χρησιμοποιημένα ποιήματα στο συρτάρι.



Η γέννα

Φωτογραφίες στο διαμάντι
σκέψεις από κερί
έρωτες στον ύπνο
μανάδες
γεννούν εμάς και άλλους
ξανά και πάλι

εφιάλτης ήταν τα χαμόγελα
ανάμνηση ήταν οι επιθυμίες
αντίδραση το φως στα σ’ αγαπώ
του καθενός η μάνα
πονάει ξανά και πάλι
και μόνη η γέννα
πονάει εμάς και άλλους.



Αρχαίες λέξεις

Όταν περνάει η ημερομηνία λήξης,
έρχεται η ημερομηνία πλήξης.
Από φόβο να δοκιμαστούν
ξινίζουν τα ενδιαφέροντα.
Ποιος μπορεί να τα πετάξει;
Τα τρώμε χαλασμένα, χωνεύουμε αρχαίες λέξεις.
Γλύφω το «άλγος» και γεύομαι το «δέον».



Το λεξικό μου

Πάντα μου άρεσαν οι εύκολες λέξεις: 
Αμετροέπεια, άφατος,
δημαγωγός, κίβδηλος,
θωπεύω, καινοφανής,
λεξιθηρία.
Αποφάσισα τη σπουδή στις δύσκολες,
που όσα λεξικά κι αν άνοιξα,
μέσα δεν χωρούσαν: 
Αγάπη, στοργή, χάδι... και το ρήμα της ζωής.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA