Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Χρύσα Φάντη γράφει στη bookpress.gr για το «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος – Και άλλες ιστορίες» (εκδ. Θράκα, 2018) της Χαράς Νικολακοπούλου
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Ο Αριστοτέλης Σαΐνης προτείνει στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ανάμεσα σε άλλα βιβλία, το "Μελανά όπως τα μούρα" της Αρετής Καράμπελα
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά


ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ “ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ"
Δεκαετία του 20 


ΣΤΕΦ. ΜΟΡΦΗΣ
Δημοσιεύει ποιήματααπό το 1902 σὲ διάφορα περιοδικά. Ἔχει ἐκδώση σὲ βιβλίο τὰ «Σονέτα». Τὸ οἰκογενειακὸ ὄνομά του εἶναι Κουιμιτζόπουλος καὶ εἶναι ἀξιωματικός του οἰκονομικοῦ στὸ Πόλεμ. Ναυτικό.

---

ΣΥΜΦΩΝΙΑ

---

Στὸ δάσο τῶν πευκὼν ὅσο ἀνεβαίνω
θωρῶ τὴν Πλάση ἐλεύτερη, μονάχη
σ’ ἕναν παλμὸν αἰθέριο ἀλαφρωμένο
νὰ τραγουδεῖ. Πέρα κεῖ ποὺ εἶναι οἱ βράχοι
γυμνοί, πάει τὸ κοπάδι ἀποσταμένο
μ’ ἀνάρια κουδουνίσματα. Σὰ νάχει
στόματα μύρια ἀπὸ μακριὰ φερμένο
τὸ μαϊστρέλι ἐχύθηκε στὴν ράχη.
Δῶ πάνου κελαϊδίσματα καὶ ἀγέρια
καὶ βρύσες καὶ κοπάδια ἂν δὲν σωπαίνουν
τὰ βράδια, τὶς αὐγές, τὰ μεσημέρια,
βουβὸς πλανιέται, ὁλόγυρα καὶ μόνος
σὰν ἤσκιος μὲς στὰ δέντρα ποὺ τὸν σταίνουν

καὶ σιγοκλαίει ὁ ἀνθρώπινος ὁ πόνος.  






---


  Εἶναι γενικὴ ἡ γνώμη πὼς κανένα λογοτεχνικὸ εἶδος δὲν εἶχε στὴν Ἑλλάδα τόση πρόοδο κατὰ τὰ
τελευταῖα χρόνια ὅσην ἡ λυρικὴ ποίηση. Πλῆθος νέοι ποιητὲς παρουσιάστηκαν μὲ ἀξιοσημείωτο ταλέντο κ ἔδωσαν νέο αἷμα στὴν ποίησή μας.
    Σ’ αὐτὴ τὴν Ἀνθολογία προσπαθήσαμε νὰ δώσουμε τὰ πιὸ χαρακτηριστικὰ δείγματα ἀπὸ τὴν ποίηση τῶν νέων μας ποιητῶν, δηλαδὴ ἐκείνων ποὺ πρωτοπαρουσιάστηκαν ἀπὸ τὸ 1900 ὡς τὸ 1920.
    Δὲ μποροῦμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ πενήντα ποιητὲς τῆς Ἀνθολογίας αὐτῆς εἶναι οἱ μόνοι νέοι Ἕλληνες ποιητὲς τῶν εἴκοσι αὐτῶν χρόνων. Πιστεύουμε ὅμως πὼς εἶναι οἱ πιὸ χαραχτηριστικοί.
    Στὴν κατάταξη ἀκολουθήσαμε τὴ χρονολογικὴ σειρὰ τῆς πρώτης ἐμφάνιση κάθε ποιητή.


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA