Πώς μιλάμε για την καινούργια Ελληνική ποίηση (video)

Για τη συλλογή διηγημάτων «Όμορφοι έρωτες» του Ιάκωβου Ανυφαντάκη, (εκδ. Πατάκης), γράφει η Ειρήνη Σταματοπούλου

Φώτης Μανίκας, Ποιήματα (1η εμφάνιση)

«Ποίηση στη σχάρα» του Πέτρου Γκολίτση:«Από τις αφετηρίες στην ολοκλήρωση του μοντερνισμού: ο Νάνος Βαλαωρίτης»
Η Έμμετρη Φυσική Ιστορία των Θεάτρων είναι ένα ποιητικό αφήγημα, επιμελώς συγκοπτώμενο και οπωσδήποτε συνεχές. Η φυσική ιστορία μιας παρά φύση τέχνης. Έμμετρη και ομοιοκατάληκτη – καθώς πρέπει: Σαν να τελειώνουν όλα, και η μουσική να συνεχίζει να παίζει ανεπηρέαστη, για τον εαυτό της.

Παρακολουθούμε, με έκθαμβα παιδικά μάτια, τα μέλη ενός μοντέρνου θιάσου. Ο Καμπουράκος, η Εσταυρωμένη του Τσίρκου, ο Άγιος Πρεκάριος κι ο Εθνικός Αντικέρης, συσπώνται μέσα στο στίχο και μέσα απ’ το στίχο. Η Μούσα παλεύει χαριτωμένα να ξεφύγει από τα μαχαίρια του τσίρκου, το νυστέρι του Ανθολόγου και τον κορσέ του Προκρούστη. Ο πασίγνωστος σονετογράφος του 19ου αιώνα Κάρολος Μαρξ αναστέλλει (για μια στιγμή) τη δυσπιστία του: η ευτυχία ίσως και να μην είναι μια “διαρκώς αθετούμενη υπόσχεση”. Ανάμεσα στις γραμμές – γλιστράει διαρκώς μία καρδούλα από υγραέριο. Στο τέλος, ενεδρεύει η βιβλιογραφία, αντιβίωση για τα συμπτώματα της λυρικής ευδαιμονίας.

Ο Στέργιος Μήτας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1980. Είναι διδάκτορας φιλοσοφίας του δικαίου (τμήμα Νομικής ΑΠΘ). Ζει στον Βύρωνα Αττικής κι εργάζεται ως νομικός. Η Έμμετρη Φυσική Ιστορία των Θεάτρων είναι το πρώτο ποιητικό του βιβλίο.

από http://www.mikri-arktos.gr/
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA