Τα παιδιά της δευτέρας και τρίτης λυκείου του Μπίλεφελντ (Γερμανία) συζήτησαν με τον ποιητή Γιώργο Λίλλη μετά από πρωτοβουλία της φιλολόγου Χριστίνας Κοτρώτσου που είχε την ιδέα και την επίβλεψη της όλης προσπάθειας.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
Για το βιβλίο της Χαράς Νικολακοπούλου «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος» (Θράκα, 2018) ‒ γράφει η Λίλια Τσούβα στο "φρέαρ"
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά

ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ “ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ"
Δεκαετία του 20 



ΑΛΕΞ.Δ.ΦΩΤΙΑΔΗΣ
Ἐγγενήθηκε καὶ μένει στὴ Σμύρνη. Ἔχει βγάλη ποιήματα σὲ τόμο μὲ τὸν τίτλο «Κρυφὰ Μυστικὰ» κι ἔχει δημοσιεύση κι ἄλλα σκορπισμένα σὲ περιοδικά.Ἀκόμα ἔχει μεταφράση καὶ Ἀρχαίους  Ἕλληνες δραματικοὺς

---

Ο ΥΠΝΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ

---
Ἐσβύσανε σιγά, σιγὰ
Τὰ λίγα φώσια τοῦ χωριοῦ
Καὶ δὲν ἀκοῦς στὴν ἐρημιὰ
Παρ’ ἕνα γαύγισμα σκυλλιού!

Κοιμᾶται τὸ χωριὸ βαθειά.
Καὶ μὲς τὴ νύχτα τὸ βουνὸ
Σὰν φάντασμα ἀπὸ πάνω του
Τὸ παραστέκει σκοτεινό,

Καὶ λάμπει λάμπει ὁ οὐρανός,
Καὶ νὰ ἕνα ἀστέρι σβύνει…
Σὰν ποιὰ ψυχοῦλα νὰ ἔσβυσε
Στῆς νύχτας τὴ γαλήνη

Ἕνα σπιτάκι τοῦ χωριοῦ
Μονάχα δὲν κοιμᾶται.
Ἐκεῖ στὸ φῶς τὸ φτωχικὸ
Ποιὸς ἴσκιος νὰ πλανιέται

Κι ὅλο πηγαίνει κι ἔρχεται ;
Μὴν κάνει ἐκεῖ νυχτέρι
Καὶ ράβει ἡ κόρη τὰ προικιὰ
Γιὰ τὸ χρυσό της ταῖρι;

Ὁ γεωργὸς μὴν ξύπνησε
Νὰ δὴ τὰ ζωντανά του
Π’ ἀναχαράζουν καθιστὰ
Στὴ δράνα του ἀπὸ κάτου;

Δὲν εἶνε ἡ κόρη, οὐδ’ ὁ ζευγὰς
Στὰ ζωντανά του πάει
Κοιμᾶται ὁ «μονάκριβος»
Καὶ ἡ μάννα τοῦ ἀγρυπνάνει …





 ----


    Εἶναι γενικὴ ἡ γνώμη πὼς κανένα λογοτεχνικὸ εἶδος δὲν εἶχε στὴν Ἑλλάδα τόση πρόοδο κατὰ τὰ
τελευταῖα χρόνια ὅσην ἡ λυρικὴ ποίηση. Πλῆθος νέοι ποιητὲς παρουσιάστηκαν μὲ ἀξιοσημείωτο ταλέντο κ ἔδωσαν νέο αἷμα στὴν ποίησή μας.
    Σ’ αὐτὴ τὴν Ἀνθολογία προσπαθήσαμε νὰ δώσουμε τὰ πιὸ χαρακτηριστικὰ δείγματα ἀπὸ τὴν ποίηση τῶν νέων μας ποιητῶν, δηλαδὴ ἐκείνων ποὺ πρωτοπαρουσιάστηκαν ἀπὸ τὸ 1900 ὡς τὸ 1920.
    Δὲ μποροῦμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ πενήντα ποιητὲς τῆς Ἀνθολογίας αὐτῆς εἶναι οἱ μόνοι νέοι Ἕλληνες ποιητὲς τῶν εἴκοσι αὐτῶν χρόνων. Πιστεύουμε ὅμως πὼς εἶναι οἱ πιὸ χαραχτηριστικοί.
    Στὴν κατάταξη ἀκολουθήσαμε τὴ χρονολογικὴ σειρὰ τῆς πρώτης ἐμφάνιση κάθε ποιητή.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA