Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.


ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ “ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ"
Δεκαετία του 20 

 ----


ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΓΕΡΗΣ  
Κατάγεται ἀπὸ τὴν Ἤπειρο καὶ ζῇ στὴν Ἀθῆνα. Ἔχει γράψη ἕνα δρᾶμα, μελέτες καὶ μεταφράσεις. Ποιήματα ἔχει δημοσιεύσει σὲ περιοδικὰ καὶ τὸ «Τραγοῦδι τῆς τάβλας»
σὲ βιβλίο. Τὸ οἰκογενειακό του ὄνομα εἶναι Ι. Παπαδόπουλος καὶ εἶναι γιατρός.

---
ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΤΑΒΛΑΣ

---
Κι ὁ Λύγιας τὴ γυναῖκα τοῦ κλαμένη καὶ σκιασμένη
Ὄξω μὲ βιάσην ἔσερνε, τὴν κοντυλογραμμένη.
Κι ἀπὸ τὴ βίασι τὴν πολλὴν ἐσκίστη ἡ φορεσιά της
Κι εἶδε τὰ κάλλη τοῦ κορμιοῦ καὶ τὰ πιθέματά της
Εἶδέ το καὶ τὸ θάμαξε καὶ καλολόγιασέ το
Τὸ κρυσταλλένιο το κορμὶ καὶ τοῦ πουλιοῦ τ’ ἀστήθι
Πούλια χρυσὴ κι αὐγερινὸ εἶδε περιγραμμένα,
Στὰ δυὸ βυζιὰ τοῦ κόρφου τῆς τὰ λινοσκεπασμένα.
 Κι ἡ κόρη ἀπὸ τὴν ἐντροπὴ κοκκινοπυρφυρίζει
Σὰν τὸ βεργὶ βεργίζεται, σὰν τὴ λυγιὰ λυγίζει.
Σηκώνει τὰ’ ἄσπρα χέρια της καὶ τὰ λαμπερὰ βραχιόνια
Καὶ κρύβει ἡ καλοζώντανή το ροδοπρόσωπό της .




 ----


    Εἶναι γενικὴ ἡ γνώμη πὼς κανένα λογοτεχνικὸ εἶδος δὲν εἶχε στὴν Ἑλλάδα τόση πρόοδο κατὰ τὰ
τελευταῖα χρόνια ὅσην ἡ λυρικὴ ποίηση. Πλῆθος νέοι ποιητὲς παρουσιάστηκαν μὲ ἀξιοσημείωτο ταλέντο κ ἔδωσαν νέο αἷμα στὴν ποίησή μας.
    Σ’ αὐτὴ τὴν Ἀνθολογία προσπαθήσαμε νὰ δώσουμε τὰ πιὸ χαρακτηριστικὰ δείγματα ἀπὸ τὴν ποίηση τῶν νέων μας ποιητῶν, δηλαδὴ ἐκείνων ποὺ πρωτοπαρουσιάστηκαν ἀπὸ τὸ 1900 ὡς τὸ 1920.
    Δὲ μποροῦμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ πενήντα ποιητὲς τῆς Ἀνθολογίας αὐτῆς εἶναι οἱ μόνοι νέοι Ἕλληνες ποιητὲς τῶν εἴκοσι αὐτῶν χρόνων. Πιστεύουμε ὅμως πὼς εἶναι οἱ πιὸ χαραχτηριστικοί.
    Στὴν κατάταξη ἀκολουθήσαμε τὴ χρονολογικὴ σειρὰ τῆς πρώτης ἐμφάνιση κάθε ποιητή.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA