Τα παιδιά της δευτέρας και τρίτης λυκείου του Μπίλεφελντ (Γερμανία) συζήτησαν με τον ποιητή Γιώργο Λίλλη μετά από πρωτοβουλία της φιλολόγου Χριστίνας Κοτρώτσου που είχε την ιδέα και την επίβλεψη της όλης προσπάθειας.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
Για το βιβλίο της Χαράς Νικολακοπούλου «Μια τρυφερή καρδιά στο βάθος» (Θράκα, 2018) ‒ γράφει η Λίλια Τσούβα στο "φρέαρ"
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου γράφει στο culturenow.gr για το "Χασέπ" (Θράκα) του Αρτέμη Μαυρομμάτη
Για το μυθιστόρημα "Ο τελευταίος αριθμός" (Θρακα) του Βάιου Κουτριντζε, από τον μετρ της επιστημονικής φαντασίας στη Λάρισα Θανάση Μάργαρη, στη Larissanet.
Η Διώνη Δημητριάδου γράφει για το "Ο φάρος του Σόρενσον" (Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά.
Ο Γιώργος Θεοχάρης γράφει στην εφ. "Η Αυγή" για την νεοελληνική ποίηση και περιλαμβάνει το "Οι ακαδημαϊκές σημειώσεις του Ίαν Μάρκεζιτς" (Θράκα) του Πέτρου Σκυθιώτη και το "Ματς Πόιντ" (Θράκα) του Κωνσταντίνου Μελισσά
Το nakasbookhouse.gr ξεχωρίζει 3 βιβλία των Εκδόσεων Θράκα για τη χρονιά που πέρασε
Ο Πέτρος Γκολίτσης στην "Εφημερίδα των Συντακτών" ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλα ποιητικά βιβλία το "Match Point" του Κωνσταντίνου Μελισσά


ΚΛΗΜΗΣ ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ
Ἐγγενήθηκε στὴ Πόλη, ὅπου καὶ ζῇ. Ἔχει δημοσιεύσει ποιήματα σὲ διάφορα περιοδικά. Διευθύνει τὸ φιλολογικὸ περιοδικὸ «Ζωὴ» τῆς Πόλης. Τὸ οἰκογενειακὸ τοῦ ὄνομα εἶναι Ἀπόστολος Μελαχροινός.
                                                                              ----

ΣΤΟ ΘΡΟ…
----

Στὸ θρὸ τοῦ ἀπόσπερνου ὀνείρου
μιὰ ἐλεγεία ἐθρύλει.
Κάποιοι ἀσυνήθιστοι ρυθμοὶ
Ἐτάραξαν τὸ δεῖλι.

Ὀρχιοῦνταν λάγνα οἱ Σάτυροι
σ’ ἀρχαία χλόη πλούσια
ἐνῷ αὔλει ὁ Πὰν ὁ ρεμβαστὴς
σὲ κρήνην ἀρεθούσια.

Ρόδα τρυγώντας δυσμικὰ
Νύφες ἀναμαλλιάρες
θρηνοῦσαν τὸν Ὑάκινθο
Μὲ νηραντὲς κιθάρες.

Ἐρίγει ὁ ἄλσινος ρυθμὸς
στὸ θρὸ τῆς ἀρχαίας χλόης.
Στὰ ναρκισιακὰ νερὰ
βασίλευεν ὁ Γόης.

Τὴ λιτανεία τῶν ἀνθὼν
ἔρμη ψυχὴ παράτα.
Πῆρες τὰ μάτια κι ἔφυγες
πρὸς τὴν ἀβέβαια στράτα.

Καὶ στῶν θλιμμένων τὴν Κερὰ
ἀνάβεις τὸ καντῆλι.
Στὸ θρὸ τοῦ ἀπόσπερνου ὀνείρου
Μιὰ ἐλεγεία ἐθρύλει


----


    Εἶναι γενικὴ ἡ γνώμη πὼς κανένα λογοτεχνικὸ εἶδος δὲν εἶχε στὴν Ἑλλάδα τόση πρόοδο κατὰ τὰ
τελευταῖα χρόνια ὅσην ἡ λυρικὴ ποίηση. Πλῆθος νέοι ποιητὲς παρουσιάστηκαν μὲ ἀξιοσημείωτο ταλέντο κ ἔδωσαν νέο αἷμα στὴν ποίησή μας.
    Σ’ αὐτὴ τὴν Ἀνθολογία προσπαθήσαμε νὰ δώσουμε τὰ πιὸ χαρακτηριστικὰ δείγματα ἀπὸ τὴν ποίηση τῶν νέων μας ποιητῶν, δηλαδὴ ἐκείνων ποὺ πρωτοπαρουσιάστηκαν ἀπὸ τὸ 1900 ὡς τὸ 1920.
    Δὲ μποροῦμε νὰ ποῦμε πὼς οἱ πενήντα ποιητὲς τῆς Ἀνθολογίας αὐτῆς εἶναι οἱ μόνοι νέοι Ἕλληνες ποιητὲς τῶν εἴκοσι αὐτῶν χρόνων. Πιστεύουμε ὅμως πὼς εἶναι οἱ πιὸ χαραχτηριστικοί.
    Στὴν κατάταξη ἀκολουθήσαμε τὴ χρονολογικὴ σειρὰ τῆς πρώτης ἐμφάνιση κάθε ποιητή.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA