Η Μυρτώ Χμιελέφσκι με το «24+7» (εκδ. Θράκα, 2018) στη βραχεία λίστα των ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΟΙΗΣΗΣ «Jean Moreas» στην κατηγορία "πρωτοεμφανιζόμενων ποιητριών/ποιητών".
Από την εκδήλωση "3 πεζογραφοι των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ" στο Monk. Οι Γιούλη Αναστασοπουλου, η Ζεττα Μπαρμπαρεσσου και η Μαριλενα Παππά, "συνομίλησαν" μεταξύ τους διαβάζοντας από τα βιβλία τους και συζήτησαν με το κοινό.
Η Μυρτώ Χμιελέφσκι, ποιήτρια του βιβλίου "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) στο Θέατρο Σταθμός με τους Θανάση Νιάρχο, Γιώργο Μαρκόπουλο, Κώστα Παπαγεωργίου, Γιώργο Χρονά, Παναγιώτη Μηλιώτη, Γιάννη Σ. Βιτσαρά
Συνέντευξη του Αγγελή Μαριανού (Πεζολίβαδα, εκδ. Θράκα) στην εφημερίδα ΠΑΛΜΟΣ.
Από την εκδήλωση 3 ΠΟΙΗΤΡΙΕΣ των Εκδόσεων ΘΡΑΚΑ, στο Monk-grapes and spirits. Ευχαριστούμε όσες και όσους παρευρέθηκαν.
Η Αρετή Καράμπελα (Μελανά όπως τα μούρα, εκδ. Θράκα 2018) καλεσμένη στην εκπομπή του Σταύρου Καμπάδαη. Ακούστε το ηχητικό κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Ο φάρος του Σόρενσον (εκδ. Θράκα, 2018) του Βασίλη Χουλιαρά, στο Μεσολόγγι.
Η Θεώνη Κοτίνη γράφει για το "24+7" (εκδ. Θράκα, 2018) της Μυρτώς Χμιελέφσκι στο Νέο Πλανόδιον.
Ο Γιώργος Λίλλης (Ο άνθρωπος τανκ - εκδ. Θράκα, 2017) καλεσμένος στο Λύκειο του Μπίλεφελντ, στη Γερμανία.
Από την παρουσίαση του βιβλίου "Μελανά όπως τα μούρα" (Θράκα, 2018) της Αρετής Καράμπελα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Διονύσου.
Αθήνα, 7 Απριλίου 2013

Το ρολόι το είχα βάλει να χτυπήσει στις 5.30, αλλά τα κατάφερα και ξύπνησα μόλις στις 6.30 - με σκοπό να κάτσω να γράψω για το νέο περιοδικό, την «Θράκα».Είχε χαλάσει, βλέπετε, ο καιρός. Έβρεχε και φύσαγε δαιμονισμένα. Πράγμα δυσάρεστο, αφού το νυχτερινό άρωμα από τις λίγες νεραντζιές της  Πλατείας με είχε πείσει, ότι η Άνοιξη είχε μπει για τα καλά και μαζί της η καλοκαιρία. Και μ’ αυτήν μια καλυτέρευση του ηθικού μας, εδώ στην Αθήνα.


 Ήθελα να πιαστώ από την Άνοιξη, αυτή την ζόρικη εποχή. Η Άνοιξη υπόσχεται λιγότερα έξοδα – τα καλοριφέρ σβήνουν. Η Άνοιξη υπόσχεται φιλία και έρωτες – οι καρδιές ανοίγουν. Η Άνοιξη είναι η Μία και Μοναδική εποχή, εάν δεν υπήρχε το Φθινόπωρο με τα κίτρινα φύλλα του και την  μουσική του Βιβάλντι. Γιατί βρίσκω τετριμμένη την μουσική του για την Άνοιξη- κάπως «γλυκερή». Του Φθινοπώρου είναι πιο ουσιαστική, μέσα στην ωραία μελαγχολία της.


Όχι ότι τα καλοριφέρ δουλεύουν πολύ, αυτά τα χρόνια που μας χώσανε στο τούνελ το μνημονιακό. Αλλά και να μην δουλεύουν τον Χειμώνα, την Άνοιξη δεν δουλεύουν, επειδή έτσι είναι το κανονικόν του πράγματος. Είμαστε στην Άνοιξη. Χωρίς καλοριφέρ, διότι – γενικώς - παύει το πολύ κρύο. Όχι γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα να πληρώσουμε τα πετρέλαια.

Η «Θράκα» θυμίζει ταβέρνα – καλύτερα : χασαποταβέρνα - παλαιάς εποχής. Θυμίζει πατατούλες κομμένες στο χέρι, τηγανισμένες και σερβιρισμένες με χοντρό αλάτι και ρίγανη. Θυμίζει φάβα όπως πρέπει φτιαγμένη, με το λάκκο της γεμάτο το λίγο λαδάκι και το  ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι. Και πάνω απ’ όλα θυμίζει τους παλιούς εκείνους Ψήστες, που κάνανε τρία όλα κι όλα φαγητά : παϊδάκια-μοσχαρίσια-συκώτι, με την μαεστρία που οι παλιοί ρεμπέτες γράφανε αριστουργήματα με απλούς τρόπους. (Ο Βαμβακάρης ο ίδιος είχε σχέση με τα κρέατα αυτά, έστω και σε πρώιμο στάδιο : ως σφάχτης! Όχι για πολύ, γιατί δεν άντεχε να συνεχίσει να σφάζει τα άμοιρα τα ζώα.)

Ψήστες, λοιπόν. Μόνον Ψήστες; Εκείνοι ήσαν Ψήστες – Μύστες!
Και να που έρχεται και δένει το γλυκό : Όχι ψήστες απλούς, αλλά ψήστες-μύστες θέλει στην ουσία να προσκαλέσει το νέο περιοδικό «Η Θράκα», ώστε να της καταθέτουν τα προιόντα της δικής τους ψησταριάς: Συκωτάκια - ποιήματα και νουβέλες - παϊδάκια και  διηγήματα – μπριζόλες μοσχαρίσιες του γάλακτος! Άλλα πιο ανώδυνα : χωρίς αίμα. Άλλα με το αίμα της καρδιάς και του ανικανοποίητου. Άλλα τελούντα εν ψυχραιμία και με αίμα ολίγον. Ότι δύναται ο καθείς θα φέρνει. Όπως και η «ημετέρα μετριότης θα προσπαθήσει να κάνει» – που λέει κι ο Βαρθολομαίος, πρίν μπεί στην πισίνα του, στην έπαυλή του στον Βόσπορο, για το μπανάκι του!

Καλή επιτυχία, λοιπόν, στην «Θράκα» !













ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ TAYTOTHTA